Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modeli logopedske terapije: komparativna analiza hrvatskog i europskog konteksta (CROSBI ID 285095)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Pavičić Dokoza, Katarina ; Matić, Ana ; Kuvač Kraljević, Jelena Modeli logopedske terapije: komparativna analiza hrvatskog i europskog konteksta // Klinička psihologija, 13 (2020), 1-2; 5-19

Podaci o odgovornosti

Pavičić Dokoza, Katarina ; Matić, Ana ; Kuvač Kraljević, Jelena

hrvatski

Modeli logopedske terapije: komparativna analiza hrvatskog i europskog konteksta

Logopedsku terapiju čini niz aktivnosti o kojima je potrebno unaprijed promišljati, a terapijski bi pristupi i modeli trebali počivati na teorijskim činjenicama i znanstveno utemeljenim dokazima. U Hrvatskoj još uvijek manjka istraživanja o načinima rada logopeda, metodama podrške koje primjenjuju i čimbenicima koji određuju strukturu terapije. U skladu s time, svrha je ovoga rada bila prikupiti spoznaje o terapijskim modelima koji se primjenjuju u radu s djecom s razvojnim jezičnim poremećajem (RJP), a cilj je ispitati zastupljenost izravne i neizravne terapije u logopedskom radu te provesti korelacijsko ispitivanje radi utvrđivanja čimbenika koji utječu na odluku o primjeni određenoga modela. Rezultati su pokazali da u Hrvatskoj i dalje prevladava izravan model rada te da manji dio logopeda u svoj rad uključuje treću stranu, najčešće roditelje. U tom se smislu logopedi u Hrvatskoj ne razlikuju od onih u Europi. Nije dobivena povezanost između sustava rada i modela pružanja usluga, ali je dobivena granično značajna negativna povezanost između većeg radnog iskustva i odabira kombiniranih modela. Nije utvrđena ni povezanost djetetove dobi, vrste i jakosti poremećaja s načinom rada. Podatci o niskoj zastupljenosti neizravne terapije upućuju na potrebu dodatne edukacije logopeda o njezinim prednostima i nedostatcima te načinima njezine implementacije. Nepotvrđivanje povezanosti između niza ispitanih varijabli upućuje na potrebu za dodatnim promišljanjem o čimbenicima koji usmjeravaju logopedski rad.

logopedska terapija ; izravni i neizravni modeli ; Upitnik za logopede ; komparativna analiza

nije evidentirano

engleski

Models of Service Delivery: A Comparative Analysis of Croatian and European Contexts

nije evidentirano

speech-language therapy ; direct and indirect models ; Practitioner Survey ; comparative analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (1-2)

2020.

5-19

objavljeno

1847-3172

2459-6264

Povezanost rada

Logopedija