Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja (CROSBI ID 285958)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brust Nemet, Maja ; Velki, Tena
hrvatski
Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja
Stres učitelja sveprisutan je u školama, a učiteljeve demografske i razredne karakteristike te školska klima i socijalna podrška važni su za percepciju razine stresa. Cilj istraživanja bio je provjera povezanosti razine stresa s demografskim karakteristikama i karakteristikama razreda te sa školskom klimom i socijalnom podrškom kod 311 hrvatskih učitelja razredne nastave. Učitelji su ispunili Skalu za mjerenje izvora nastavničkog stresa, Skalu socijalnih zaliha i Upitnik školske klime te su dali demografske podatke i podatke o razrednom odjelu i školi u kojoj rade. Rezultati su pokazali da demografske karakteristike nisu značajne u odnosu na razinu stresa, ali se od razrednih karakteristika broj učenika u razrednom odjelu pokazao značajnim za doživljaj stresa. Utvrdilo se i da učitelji koji doživljavaju višu razinu ukupnog stresa i višu razinu stresa uzrokovanog radnim opterećenjem i potrebom za profesionalnim priznanjem doživljavaju školsku klimu negativnijom te je viša razina stresa povezana i sa slabijom socijalnom podrškom.
socijalna podrška, stres, škola, školska klima, učitelji
nije evidentirano
engleski
Relationship of Some Demographic and Class Characteristics and School Climate and Social Support to Teacher Stress
nije evidentirano
school, school climate, social support, stress, teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
18 (3)
2020.
501-515
objavljeno
1334-2312
1848-8676
10.31192/np.18.3.5
Povezanost rada
Pedagogija, Psihologija