Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja (CROSBI ID 285958)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Brust Nemet, Maja ; Velki, Tena Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020), 3; 501-515. doi: 10.31192/np.18.3.5

Podaci o odgovornosti

Brust Nemet, Maja ; Velki, Tena

hrvatski

Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja

Stres učitelja sveprisutan je u školama, a učiteljeve demografske i razredne karakteristike te školska klima i socijalna podrška važni su za percepciju razine stresa. Cilj istraživanja bio je provjera povezanosti razine stresa s demografskim karakteristikama i karakteristikama razreda te sa školskom klimom i socijalnom podrškom kod 311 hrvatskih učitelja razredne nastave. Učitelji su ispunili Skalu za mjerenje izvora nastavničkog stresa, Skalu socijalnih zaliha i Upitnik školske klime te su dali demografske podatke i podatke o razrednom odjelu i školi u kojoj rade. Rezultati su pokazali da demografske karakteristike nisu značajne u odnosu na razinu stresa, ali se od razrednih karakteristika broj učenika u razrednom odjelu pokazao značajnim za doživljaj stresa. Utvrdilo se i da učitelji koji doživljavaju višu razinu ukupnog stresa i višu razinu stresa uzrokovanog radnim opterećenjem i potrebom za profesionalnim priznanjem doživljavaju školsku klimu negativnijom te je viša razina stresa povezana i sa slabijom socijalnom podrškom.

socijalna podrška, stres, škola, školska klima, učitelji

nije evidentirano

engleski

Relationship of Some Demographic and Class Characteristics and School Climate and Social Support to Teacher Stress

nije evidentirano

school, school climate, social support, stress, teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (3)

2020.

501-515

objavljeno

1334-2312

1848-8676

10.31192/np.18.3.5

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost