Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Film kao filozofija: slučaj Wittgenstein (CROSBI ID 291805)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Kardum, Marko Film kao filozofija: slučaj Wittgenstein // Filozofska istraživanja, 40 (2020), 4; 665-684. doi: 10.21464/fi40401

Podaci o odgovornosti

Kardum, Marko

hrvatski

Film kao filozofija: slučaj Wittgenstein

U radu se propituje odnos flma i flozofje, naročito u svjetlu Wittgensteinove flozofje i tvrdnje da (pokretna) slika predočuje svijet čak i bolje od jezika te da je u tom smislu posebno flozofski relevantna. Polazi se od čestog razlikovanja flma kao ilustracije flozofje, flma o flozofji ili flozofma te flma kao flozofje. I dok se prva dva načina njihova odnošenja ne smatraju problematičnima, ali ni flozofski posebno relevantnima ili teorijski izazovnima, za treći se koncept pokazuje suprotno te mu se pristupa unutar Wittgensteinove flozofje. Naime, valja pokazati zašto je flm kao pokretna slika za Wittgensteina uopće moguć kao flozofja, odnosno što točno omogućuje flmu da bude kao ta specifčna ljudska aktivnost. Da bi se to pokazalo, analizira se Wittgensteinova flozofja s jasno naglašenom razlikom u njegovu ranom i kasnom flozofskom radu. No dva njegova djela, koja paradigmatski stoje iza dviju faza, pokazuju i određeni kontinuitet u razmatranju slika. Prije svega, tiče se to ideje o mogućnosti da upravo slika, a onda ekstenzijom i flm kao nizanje slika, najbolje predočava svijet, odnosno da za njega stoji kao dvodimenzionalni model. Budući da je moguće utvrditi kako za Wittgensteina slika ne ovisi o jezičnoj interpretaciji, pokazuje se da je flm kao flozofja moguć upravo, premda ne i isključivo, iz kuta Wittgensteinova flozofskog rada koji sliku tretira kao samostalnog nositelja značenja, a što u konačnici rezultira i shvaćanjem Wittgensteinove flozofje kao izravno suprotstavljene flozofskoj tradiciji Zapada. Stoga je jedno od tumačenja relevantnosti flma za flozofju moguće utemeljiti upravo u Wittgensteinovu razumijevanju slike.

Ludwig Wittgenstein, film, film kao flozofja, slika, jezik

nije evidentirano

engleski

Film as Philosophy: The Wittgenstein Case

nije evidentirano

Ludwig Wittgenstein, film, film as philosophy, image, language

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40 (4)

2020.

665-684

objavljeno

0351-4706

1848-2309

10.21464/fi40401

Povezanost rada

Filozofija

Poveznice
Indeksiranost časopisa/nadređene publikacije