Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodologija izvan okvira: Polakova igra (CROSBI ID 69658)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Dubovicki Snježana ; Mirjana Beara Metodologija izvan okvira: Polakova igra // U mreži paradigmi:Pogled prema horizontu istraživanja odgoja i obrazovanja / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 93-114

Podaci o odgovornosti

Dubovicki Snježana ; Mirjana Beara

hrvatski

Metodologija izvan okvira: Polakova igra

Najistaknutiji aspekt razvoja sadašnje generacije skriven je u percepciji slike globalne budućnosti. Brojne sociološke studije bavile su se analizama predviđanja pozitivnih i negativnih scenarija budućnosti s različitih aspekata (filozofija, teologija, psihologija, povijest i antropologija), no jako je malo istraživanja koja su se odnosila na dublje analize „pogleda u budućnost“ iz perspektive pedagogije, didaktike i metodologije. Usprkos brojnim razlikama u stajalištima, mnogi su se autori u opisivanju teorija društvene dinamike prilikom predviđanja različitih budućih scenarija suprotstavljali teoriji kontinuiranog evolucijskog napretka uz pomoć genetike, biokemije, a u novije vrijeme sve više i umjetne inteligencije. S obzirom da u većini studija koje se bave istraživanjima odgoja i obrazovanja nailazimo na već dobro poznate istraživačke tehnike, ovaj rad ima za cilj predstaviti upravo suprotno: prikazati i sistematizirati dosadašnje spoznaje o relativno novoj istraživačkoj metodi praktičarima i znanstvenicima te pokazati različite mogućnosti njene primjene u kontekstu odgoja i obrazovanja, a posebno u pedagogiji i didaktici. Navedena metoda ulazi u domenu futuroloških istraživačkih metoda i svakako je jedna od onih koja zaslužuje ravnopravan tretman u odnosu na druge istraživačke metode. Metoda je nadahnuta osnovnim idejama za koje se zalagao sociolog Fred Polak koja je po njemu i dobila ime pa ju nazivamo Polakovom igrom (engl. Polak game) ili metodom „Gdje stojiš“ (engl. Where Do You Stand?). Peter Hayward je sa svojim suradnicima prvi kreirao proces koji je olakšao postupak provođenja ove metode koja se provodi u stvarnom vremenu, a od sudionika se traži da se pozicioniraju na jednom od četiri kvadranta. Kvadranti su raspoređeni prema zamišljenoj matrici 2x2 koja predstavlja četiri dimenzije: esencijalni pesimizam, esencijalni optimizam, optimizam mogućnosti utjecaja i pesimizam mogućnosti utjecaja. Uz pomoć voditelja (moderatora) od sudionika se očekuje da iskoriste fizički prostor u kojemu se nalaze kako bi preispitali pretpostavke o budućnosti na jednostavan, moćan i generativan način te demonstrirali svoje razumijevanje budućnosti u smislu očekivanja pozitivnog odnosno negativnog ishoda, s jedne strane, i njihovog osjećaja osobnog utjecaja na postizanje željenih promjena, s druge strane. Današnje je vrijeme doba denaturacije, a upravo planski i ciljano planiranje pozitivno usmjerene budućnosti može biti panaceja za većinu današnjih izazova s kojima se susrećemo i za većinu onih s kojima ćemo se tek susretati. U tome nam od iznimne pomoći može biti Polakova igra kao jedna od novijih mogućnosti u istraživanjima tema iz pedagogije, didaktike te odgoja i obrazovanja.

futurologija ; futurološke metode istraživanja ; kvalitativna metodologija ; odgoj i obrazovanje ; Polakova igra

nije evidentirano

engleski

Out-of-Box Methodology: Polak’s Game

nije evidentirano

futurology ; futuristic research methods ; qualitative methodology ; education ; Polak s game

nije evidentirano

Podaci o prilogu

93-114.

objavljeno

Podaci o knjizi

U mreži paradigmi:Pogled prema horizontu istraživanja odgoja i obrazovanja

Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2021.

978-953-361-081-4

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija