Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Validacija i standardizacija hrvatske verzije ASQ-3 na uzorku djece u dobi od tri do pet godina (CROSBI ID 296689)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Velki, Tena ; Romstein, Ksenija Validacija i standardizacija hrvatske verzije ASQ-3 na uzorku djece u dobi od tri do pet godina // Paediatria Croatica, 65 (2021), 2; 95-101. doi: 10.13112/PC.2021.15

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena ; Romstein, Ksenija

hrvatski

Validacija i standardizacija hrvatske verzije ASQ-3 na uzorku djece u dobi od tri do pet godina

Upitnik dobi i razvojnih razina, 3. izdanje (ASQ-3) jedan je od najčešće primijenjenih mjernih instrumenata za rani probir djece koja pokazuju razvojna odstupanja. U praksi ga rabe odgojni i zdravstveni djelatnici. Cilj je istraživanja provesti validaciju i standardizaciju hrvatske verzije ASQ-3. U istraživanju je sudjelovalo 368 roditelja koji su procjenjivali djecu u dobi od tri do pet godina. Roditelji su popunili hrvatsku verziju upitnika ASQ-3. Provjerena je sadržajna i konstruktna valjanost, kao i unutrašnja pouzdanost. Utvrđene su norme na hrvatskom uzorku djece te je uspoređena prevalencija razvojnih odstupanja pri primjeni hrvatskih normi u odnosu na one originalne američke. Sadržajna valjanost je potvrđena suglasnošću triju nezavisnih stručnjaka (psiholog, pedijatar i specijalist rane intervencije) te je faktorskom analizom utvrđena umjerena konstruktna valjanost. Unutrašnja pouzdanost uglavnom je bila niska do umjerena, a posebice se niska pokazala za ljestvicu komunikacije te osobno i društveno područje. Norme su izračunate na temelju odstupanja ispod jedne standardne devijacije (blaži kriterij, suspektno razvojno kašnjenje), odnosno ispod dvije standardne devijacije (stroži kriterij, kritično razvojno kašnjenje). Rezultati pokazuju kako roditelji procjenjuju podjednak broj djece koja pokazuju razvojna kašnjenja (suspektne i kritične za razvojno kašnjenje) neovisno primjenjujemo li hrvatske ili originalne američke norme. Manja odstupanja pri primjeni različitih normi pronađena su samo na ljestvici komunikacije, gdje je utvrđen veći broj djece koja pokazuju razvojno kašnjenje (za obje skupine, suspektne i kritične za razvojno kašnjenje) kad primjenjujemo hrvatske norme u odnosu na američke. Iz navedenog možemo zaključiti kako se hrvatska verzija ASQ-3 pokazala obećavajućom kao test probira, iako su potrebne manje adaptacije kao i provjera ekološke i kriterijske valjanosti.

Validacija ; Rani Probir ; Norme ; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Validation and standardisation of the Croatian version of ASQ-3 for children aged 3 to 5 years

nije evidentirano

Alidation ; Early screening ; Norms ; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65 (2)

2021.

95-101

objavljeno

1330-1403

1846-405X

10.13112/PC.2021.15

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost