Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s teškoćama pažnje (CROSBI ID 309173)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vlah, Nataša ; Velki, Tena ; Zrilić, Smiljana
hrvatski
Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s teškoćama pažnje
Cilj je istraživanja ispitati karakteristike učenika i učitelja u predviđanju pozitivnih i asertivnih disciplinskih postupaka u inkluzivnim razredima osnovnih škola u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno s učiteljima 125 osnovnih škola u Hrvatskoj (N = 539) koji su procjenjivali sebe i svoje učenike s najmanje 7 od 9 simptoma nepažnje. Učitelji su procijenili svoj odnos s učenikom te dali procjene na Skali simptoma ponašanja učenika (hiperaktivnost-impulzivnost, antisocijalni te emocionalni problemi) i Skali strategija upravljanja nepoželjnim ponašanjem (pozitivni i asertivni disciplinski postupci). Nagradu, pohvalu i pozitivno potkrjepljenje učitelji češće primjenjuju kod učenika s jače izraženim simptomima antisocijalnosti i slabijim školskim uspjehom onda kada procjenjuju da imaju s tim učenicima pozitivan međuljudski odnos. Za primjenu sankcija i negativnih posljedica prema učenicima su se jedino važnim pokazali simptomi antisocijalnosti kod učenika. Za kvalitetan inkluzivni rad primjenom pozitivnih disciplinskih postupaka potrebno je poznavanje razvojnih karakteristika učenika i ulaganje u pozitivan međuljudski odnos s njima.
odnos s učenikom ; poremećaj pažnje ; pozitivno discipliniranje
nije evidentirano
engleski
Positive and Assertive Disciplining of Students with Attention Difficulties
nije evidentirano
relationship with student ; attention deficit disorder ; positive disciplining
nije evidentirano
Podaci o izdanju
31 (1)
2022.
155-174
objavljeno
1330-0288
1848-6096
doi.org/10.5559/di.31.1.08
Povezanost rada
Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija