Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga suosjećajnosti prema sebi u objašnjenju otpornosti učenika na svakodnevni akademski stres (CROSBI ID 76207)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mihić, Josipa ; Gačal, Hana ; Roviš, Darko Uloga suosjećajnosti prema sebi u objašnjenju otpornosti učenika na svakodnevni akademski stres // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 30-61

Podaci o odgovornosti

Mihić, Josipa ; Gačal, Hana ; Roviš, Darko

hrvatski

Uloga suosjećajnosti prema sebi u objašnjenju otpornosti učenika na svakodnevni akademski stres

Tijekom posljednjih desetak godina intenzivno se istražuje konstrukt suosjećajnosti prema sebi kao i njegov odnos s različitim ishodima vezanima uz psihološku dobrobit adolescenata. Suosjećajnost prema sebi podrazumijeva podržavajući i brižan odnos prema sebi u bolnim situacijama te zauzimanje neosuđujućega stava prema sadašnjem iskustvu, svojim mislima i osjećajima (Neff, 2011). Studije provedene s adolescentima pokazale su kako je suosjećajnost prema sebi pozitivno povezana s mentalnim zdravljem, otpornošću, emocionalnom dobrobiti te zadovoljstvom životom kod adolescenata, a negativno sa simptomima stresa, anksioznosti, depresivnosti i drugih internaliziranih problema (Bluth i sur., 2016, 2017 ; Marsh i sur., 2018). Otpornost na svakodnevni akademski stres predstavlja sposobnost učenika da se uspješno nosi s uobičajenim akademskim izazovima i teškoćama poput izloženosti ispitnim situacijama, školskog neuspjeha i zahtjevnijih školskih zadataka (Martin i Marsh, 2008a). Cilj ovoga istraživanja bio je istražiti odnos suosjećajnosti prema sebi i otpornosti na svakodnevni akademski stres kod srednjoškolaca. Istraživanje je provedeno tijekom proljeća 2022. godine na uzorku od 1797 učenika (52.25% učenica) hrvatskih srednjih škola prosječne dobi od 15.07 godina (SD = 0.34). Suosjećajnost prema sebi procijenjena je Ljestvicom suosjećajnosti prema sebi za mlade (Neff i sur., 2021), dok je otpornost na svakodnevni akademski stres procijenjena Ljestvicom otpornosti na svakodnevni akademski stres (Martin i Marsh, 2008a). Provedena hijerarhijska regresijska analiza pokazala je kako je suosjećajnost prema sebi značajan prediktor otpornosti na svakodnevni akademski stres kod učenika te zajedno sa spolom objašnjava 37% varijabiliteta u otpornosti među učenicima. U radu je istaknut potencijal intervencija usmjerenih na razvoj suosjećajnosti prema sebi u osnaživanju otpornosti adolescenata na svakodnevni akademski stres kao i u promociji njihove psihološke dobrobiti u postpandemijskom obrazovanju.

adolescenti ; akademski stres ; otpornost ; suosjećajnost prema sebi ; školsko okruženje

nije evidentirano

engleski

The role of self-compassion in explaining students' resilience to academic buoyancy

nije evidentirano

adolescents ; academic stress ; resilience ; self-compassion ; school environment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

30-61.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2022.

978-953-361-080-1

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija