Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utemeljenje i rad školskih knjižnica u Hrvatskoj do kraja XIX. stoljeća (CROSBI ID 170139)

Prilog u časopisu | stručni rad

Munjiza, Emer ; Kragulj, Snježana Utemeljenje i rad školskih knjižnica u Hrvatskoj do kraja XIX. stoljeća // Život i škola = Life and school, LVI (2010), 23; 153-168

Podaci o odgovornosti

Munjiza, Emer ; Kragulj, Snježana

hrvatski

Utemeljenje i rad školskih knjižnica u Hrvatskoj do kraja XIX. stoljeća

Autori su istražili pojavu i djelovanje školskih knjižnica u Hrvatskoj u drugoj polovini XIX. stoljeća. Utemeljenje školskih knjižnica vezano je uz osiguranje potrebnih i nužnih preduvjeta: državnog organiziranog školstva, pojave tiska i nakladništva, osnivanje stručnih udruga, izdavanje pedagogijske literature i pedagogijske periodike. Unutar školskih knjižnica moguće je razlikovati knjižnice za učitelje i knjižnice za učenike. Knjižnice za učitelje bile su u funkciji osiguravanja uvjeta za produžno obrazovanje učitelja kao i prosvjećivanje puka na školskom području. Učeničke knjižnice poticale su čitalačku kulturu učenika, uvodile učenike u samostalne oblike učenja. Učeničke knjižnice trebale su djelovati na ukupni učenički razvoj: spoznajni, moralni, estetski i doživljajni. U tadašnjim knjižnicama nema stručnih knjižničara, no i pored toga postepeno se stvara jedinstvena metodologija klasificiranja, katalogiziranja i posuđivanja knjiga. Školske knjižnice imale su vrlo značajnu odgojno-obrazovnu ulogu i široke mogućnosti na području svestranog odgoja i obrazovanja.

školske knjižnice: učiteljske i učeničke; produžno obrazovanje učitelja

nije evidentirano

engleski

Fundation and work of school libraries in Croatia by the end of the 19th century

nije evidentirano

school libraries for teachers and pupils; prolonged teacher education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

LVI (23)

2010.

153-168

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice