Utemeljenje i rad školskih knjižnica u Hrvatskoj do kraja XIX. stoljeća (CROSBI ID 170139)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Munjiza, Emer ; Kragulj, Snježana
hrvatski
Utemeljenje i rad školskih knjižnica u Hrvatskoj do kraja XIX. stoljeća
Autori su istražili pojavu i djelovanje školskih knjižnica u Hrvatskoj u drugoj polovini XIX. stoljeća. Utemeljenje školskih knjižnica vezano je uz osiguranje potrebnih i nužnih preduvjeta: državnog organiziranog školstva, pojave tiska i nakladništva, osnivanje stručnih udruga, izdavanje pedagogijske literature i pedagogijske periodike. Unutar školskih knjižnica moguće je razlikovati knjižnice za učitelje i knjižnice za učenike. Knjižnice za učitelje bile su u funkciji osiguravanja uvjeta za produžno obrazovanje učitelja kao i prosvjećivanje puka na školskom području. Učeničke knjižnice poticale su čitalačku kulturu učenika, uvodile učenike u samostalne oblike učenja. Učeničke knjižnice trebale su djelovati na ukupni učenički razvoj: spoznajni, moralni, estetski i doživljajni. U tadašnjim knjižnicama nema stručnih knjižničara, no i pored toga postepeno se stvara jedinstvena metodologija klasificiranja, katalogiziranja i posuđivanja knjiga. Školske knjižnice imale su vrlo značajnu odgojno-obrazovnu ulogu i široke mogućnosti na području svestranog odgoja i obrazovanja.
školske knjižnice: učiteljske i učeničke; produžno obrazovanje učitelja
nije evidentirano
engleski
Fundation and work of school libraries in Croatia by the end of the 19th century
nije evidentirano
school libraries for teachers and pupils; prolonged teacher education
nije evidentirano