Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja (CROSBI ID 181989)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Velki, Tena Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (2011), 3; 56-87

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena

hrvatski

Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja

Unazad dvadesetak godina brojni istraživači su se bavili provjerom teorije samoodređenja i mogućnosti njezine generalizacije na akademsku populaciju. Cilj našeg istraživanja bio je utvrditi povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 350 studenata druge i treće godine (169 muških i 181 ženskih sudionika). Korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Upitnik akademske samoregulacije (Self Regulation Questionnaire-Academic, SRQ-A, Ryan i Connell, 1989), Upitnik za samoprocjenu zdravstvenog statusa (SF-36 Health Survey, Ware i Sherbourne, 1992) te dvije mjere akademskog uspjeha (opći uspjeh s prethodne godine studija i ukupan broj nepoloženih ispita). Dobiveni rezultati govore u prilog teoriji samoodređenja (Deci i Ryan, 1985, 1991). Dobili smo pozitivnu povezanost između akademske samoregulacije i općeg uspjeha studenata. Studenti s većim stupnjem autonomne motivacije imali su bolji uspjeh od studenata s kontroliranom motivacijom. Također smo dobili negativnu povezanost između akademske samoregulacije i broja nepoloženih ispita. Studenti s većim stupnjem autonomne motivacije imali su manji broj nepoloženih ispita za razliku od studenata s kontroliranom motivacijom. Dobivena je i pozitivna povezanost između stupnja relativne autonomije i psihičkog i općeg zdravlja. Studenti koji su autonomno motivirani izvještavali su o boljem psihičkom i općem zdravlju, za razliku od studenata s kontroliranom motivacijom.

akademski uspjeh ; kontinuum samoodređenja ; psihičko zdravlje ; samoregulacija

Rad je u cijelosti objavljen i na engleskom jeziku.

engleski

The correlation considering the degree of autonomous motivation, academic achievement and mental health

nije evidentirano

academic achievement ; self-determination continuum ; self-regulation ; mental health

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (3)

2011.

56-87

objavljeno

1848-5189

1848-5197

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija, Sociologija

Indeksiranost