Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vršnjačko zlostavljanje u osječkim školama i mjere prevencije (CROSBI ID 238362)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Velki, Tena ; Bačmaga, Ines ; Juka, Ivana Vršnjačko zlostavljanje u osječkim školama i mjere prevencije // Život i škola = Life and school, 62 (2016), 2; 27-46

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena ; Bačmaga, Ines ; Juka, Ivana

hrvatski

Vršnjačko zlostavljanje u osječkim školama i mjere prevencije

Dosadašnja istraživanja koja su se bavila problematikom vršnjačkog nasilja nisu jasno naglašavala razliku između nasilja i zlostavljanja. U ovom istraživanju mjereno je vršnjačko zlostavljanje, uzimajući u obzir i odnos moći nasilnika i žrtve kao i namjeru počinjenog nasilnog ponašanja. Cilj istraživanja bio je ispitati pojavnost vršnjačkog zlostavljanja i dosadašnje mjere prevencije koje su poduzete u svrhu njegova sprječavanja u osječkim školama. U istraživanju je sudjelovalo 496 učenika od petog do osmog razreda iz četiriju osnovnih škola (40, 3% dječaka). Dobni raspon kretao se od 10 do 15 godina (M=12, 49 ; SD=1, 81). Učenici su popunili Upitnik o vršnjačkom zlostavljanju (UVZ ; Velki, 2015). Rezultati istraživanja pokazali su da je u vršnjačko zlostavljanje bilo uključeno 37, 1% žrtava, 15, 9% nasilnika/žrtva, 3, 2% nasilnika, dok 43, 8% djece nije bilo uključeno u vršnjačko zlostavljanje. Najzastupljenije je verbalno zlostavljanje, dok najmanju razinu zastupljenosti ima seksualno zlostavljanje. 10% učenika izjavilo je da se u njihovim školama i razredima vršnjačko zlostavljanje događa češće nego kod drugih. Dobiveni su rezultati zabrinjavajući jer pokazuju porast nasilja u odnosu na prijašnja istraživanja. Od ispitanih učenika, njih skoro 70% sudjelovalo je u nekom programu prevencije zlostavljanja, a najčešće su to bili UNICEF program te interni školski programi, dok su učenici u programima najčešće sudjelovali kroz radionice i slušanje predavanja. Učenici uglavnom navode da je uvedeni program pomogao smanjenju vršnjačkog zlostavljanja u manjoj mjeri (38, 9%). Iako se škole trude uvesti različite programe prevencije, očito je da je njihova efikasnost još uvijek prilično upitna.

elektroničko zlostavljanje ; osječke škole ; prevencija ; tradicionalno zlostavljanje ; vršnjačko zlostavljanje

nije evidentirano

engleski

Bullying in Osijek Schools and Measures of Prevention

nije evidentirano

electronic bullying ; Osijek schools ; prevention ; traditional bullying ; bullying

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62 (2)

2016.

27-46

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija

Poveznice