Hrvatska znanstvena bibliografija (CROSBI)



Suzana Marković
(211434)
Nedjelja 21. Srpanj 2019

 
 
 
 
  Autorske knjige
 

1. Blažević, Branko; Peršić, Milena; Marković, Suzana; Smolčić Jurdana, Dora; Stipanović Christian; Alkier Radnić, Romina; Jelušić, Adriana; Krstinić, Nižić, Marinela; Rudan, Elena; Soldić Frleta, Daniela; Komšić, Jelena.
Istraživanje turizma destinacije .
Opatija : Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija, Sveučilište u Rijeci, 2012. (monografija).
 
  Poglavlja u knjizi
 

1. Marković, Suzana; Komšić, Jelena; Dorčić, Jelena.
Measuring service quality in Croatian restaurants: application of DINESERV scale // Marketing insights from a changing environment / Grbac, Bruno ; Lončarić, Dina ; Dlačić, Jasmina ; Žabkar, Vesna ; Grunhagen, Marko (ur.).
London : Pearson, 2015. Str. 131-161.

2. Avelini Holjevac, Ivanka; Karamarko, Nikola; Marković, Suzana.
Oblici turističkog korištenja Parka prirode Učka // Osnove dugoročnog razvoja parka prirode Učka / Vujić, Vidoje (ur.).
Opatija : Fakultet za turistički i hotelski menadžment, 2002. Str. 168.

3. Ilić, Sandra; Marković, Suzana; Prohić, Mustafa.
Touristiches Angebot der Riviera von Opatija aus der Perspektive des Gastes // Oesterreich und der Tourismus von Opatija (Abbazia) vor dem Ersten Weltkrieg und zur Mitte der 1990er Jaher / Jordan Peter ; Peršić, Milena (ur.).
Frankfurt am Mein : Peter lang, GmbH, 1998.. Str. 269-281.
 
  Udžbenici i skripta
 

1. Blažević, Branko; Persic, Milena; Cetinski, Vinka; Dragičević, Danijel; Ivanović, Vanja; Ivanović, Zoran; Jelušić, Adriana; Karanović, Goran; Knežević, Rade; Magaš, Dragan; Marković, Suzana; Bareša, Suzana; Perić, Jože; Radnić Alkijer, Romina; Smolčić Jurdana, Dora; Stipanović, Christian.
Turistička regionalizacija u globalnim procesima / Blažević, Branko ; Peršić, Milena (ur.).
Opatija : Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Sveučilišta u Rijeci, 2009..

2. Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Statistika - priručnik / Rudić, Dušan (ur.).
Rijeka : Veleučilište u Rijeci, 2008..
 
  Izvorni znanstveni i pregledni radovi u CC časopisima
 

1. Dlačić, Jasmina; Arslanagić, Maja; Kadić- Maglajlić, Selma; Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Exploring perceived service quality, perceived value, and repurchase intention in higher education using structural equation modelling. // Total quality management & business excellence. 25 (2013) , 1/2; 141-157 (članak, znanstveni).
 
  Znanstveni radovi u drugim časopisima
 

1. Marković, Suzana; Mitrović, Srđan; Racz, Aleksandar.
Who are the wine and food festival visitors? an Exploratory study. // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb. 70 (2019) , 2; 205-239 (prethodno priopćenje, znanstveni).

2. Marković, Suzana; Regent Turkalj, Irena; Racz Aleksandar.
Istraživanje razlika između percepcije i očekivanja korisnika zdravstvenih usluga primjenom modela SERVQUAL. // Journal of Applied HEalth Sciences. 5 (2019) , 1; 41-59 (članak, znanstveni).

3. Dorcic, Jelena; Komsic, Jelena; Markovic, Suzana.
Mobile technologies and applications towards smart tourism – state of the art. // Tourism Review. 3 (2018) ; 1-23 (članak, znanstveni).

4. Marković, Suzana; Regent Turkalj IRena; Racz Aleksandar.
Koncept i mjerenje kvalitete zdravstvenih usluga. // Journal Of Applied Health Sciences. 4 (2018) , 1; 49-62 (pregledni rad, znanstveni).

5. Musa-Juroš, Ksenija; Mijoč, Josipa,; Horvat, Jasna; Ilakovac, Vesna; Marković, Suzana; Racz, Aleksandar.
Measuring Healthcare Quality - Paradigm Of MEDQUAL. // Acta clinica Croatica. 57 (2018) , 2; 235-242 (članak, znanstveni).

6. Racz, Aleksandar; Marković, Suzana.
Worth(less) papers” – are journal impact factor and number of citations suitable indicators to evaluate quality of scientists?. // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja. 16 (2018) , 2; 369-389 (pregledni rad, znanstveni).

7. Marković, Suzana; Lončarić, Dina; Lončarić, Damir.
Service Quality and Customer Satisfaction in the Health Care Industry - Towards Health Tourism Market. // Tourism and hospitality management. 20 (2014) , 2; 155-170 (članak, znanstveni).

8. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Car, Tomislav; Komšić, Jelena.
CONTENT ANALYSIS OF HOTEL WEBSITES: CASE STUDY OF CROATIA. // NEGOTIA. 57 (2012) , 4; 27-37 (članak, znanstveni).

9. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Komšić, Jelena.
Who are wellness customers? An empirical study in the Croatian hotel industry. // Naše gospodarstvo(Our economy). 58 (2012) , 1-2; 24-34 (članak, znanstveni).

10. Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Investigating perceived service quality in Croatian restaurant industry using DINESERV model. // Studia Negotia Universitatis Banes-Boyai Journal. 55 (2010) , 4; 5-13 (članak, znanstveni).

11. Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Content analysis of hotel guest comment cards: A case study of Croatian hotel industry. // Naše gospodarstvo (Our economy). 56 (2010) , 1-2; 65-74 (pregledni rad, znanstveni).

12. Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Measuring Perceived Service Quality Using SERVQUAL: A Case Study of the Croatian Hotel Industry. // Management. 5 (2010) , 3; 195-209 (članak, znanstveni).

13. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Kulašin, Džemal.
Zadovoljstvo klijenta u hotelskoj industriji: koncept i mjerenje. // Univerzitetska hronika - časopis Univerziteta u Travniku. 2 (2010) , 2; 141-149 (članak, znanstveni).

14. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Šegarić, Klaudio.
Does restaurant performance meet customers' expectations? An assessment of restaurant service quality using modified DINESERV approach. // Tourism and hospitality management. 16 (2010) , 2; 181-195 (prethodno priopćenje, znanstveni).

15. Jelušić, Adriana; Markovic, Suzana; Smolčić Jurdana, Dora.
OBILJEŽJA PROVEDENOG ISTRAŽIVANJA. // Tourism and hospitality management. 13 (2007) , 1 Special issue; 5-10 (članak, znanstveni).

16. Marković, Suzana.
Students' Expectations and Perceptions in Croatian Tourism and Hospitality Higher Education: SERVQUAL versus UNIQUAL. // Naše gospodarstvo. February (2006) ; 78-96 (članak, znanstveni).

17. Marković, Suzana.
Expected service quality measurement in tourism higher education. // Naše gospodarstvo. 52 (2006) , 1-2; 77-85 (članak, znanstveni).

18. Horvat, Jasna; Hristovska, Ljubica; Zekić-Sušac, Marijana; Marković, Suzana.
Predicting customer satisfaction in hotel industry using neural networks. // Economic Development. 1, 2 i 3 (2005) ; 93-106 (članak, znanstveni).

19. Horvat, Jasna; Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Service Quality Measurement in Health Tourism Sector : An Exploratory Study. // Ekonomski vijesnik. (2005) , 1/2; 63-76 (članak, znanstveni).

20. Marković, Suzana.
Kvaliteta usluga u hotelskoj industriji : koncept i mjerenje. // Tourism and hospitality management. 11 (2005) , 1; 47-67 (članak, znanstveni).

21. Marković, Suzana.
KVANTITATIVNA PRIMJENA SERVQUAL MODELA U HOTELSKOJ INDUSTRIJI. // Tourism and hospitality management. 11 (2005) , 1; 179-191 (članak, znanstveni).

22. Marković, Suzana.
Kvalitativna primjena SERVQUAL modela u hotelskoj industriji. // Tourism and hospitality management. 11 (2005) , 1; 301-312 (članak, znanstveni).

23. Marković, Suzana; Maškarin, Helga.
Assessing Service Quality in Higher Education: The Use of Importance-Performance Analysis. // Hotellink. 2005 (2005) , 6; 211-221 (članak, znanstveni).

24. Avelini Holjevac, Ivanka; Jelušić, Adriana; Marković, Suzana; Smolčić Jurdana, Dora.
REZULTATI EMPIRIJSKOG ISTRAŽIVANJA STAVOVA TURISTA O TURISTIČKOJ PONUDI KVARNERA I NJEGOVIH DESTINACIJA. // Tourism and hospitality management. 10 (2004) , 1; 9-52 (članak, znanstveni).

25. Blažević, Branko; Magaš, Dragan; Marković, Suzana.
Uvodni referat za istraživanje "Ocjena turističke ponude Kvarnera". // Tourism and Hospitality Management. 10 (2004) , 1; 1-7 (članak, znanstveni).

26. Marković, Suzana.
Measuring Service Quality in Croatian Hotel Industry: A Multivariate Statistical Analysis. // Naše gospodarstvo. 50 (2004) , 1-2; 27-35 (izvorni znanstveni rad, znanstveni).

27. Marković, Suzana.
Primjena multivarijatne statističke analize u mjerenju kvalitete usluga visokog obrazovanja. // Tourism and Hospitality Management. 9 (2003) , 1; 93-112 (prethodno priopćenje, znanstveni).

28. Perić, Joža; Marković, Suzana.
Pristupanje EU i priljev kapitala- iskustvo RH. // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb. 3-4 (2001) ; 459-473 (izvorni znanstveni rad, znanstveni).

29. Perić, Jože; Marković, Suzana.
Accession to the EU and Capital Inflow-Experience for Ccroatia. // Ekonomski pregled. 52 (2001) , 3-4; 459-473 (članak, znanstveni).

30. Horvat, Jasna; Marković, Suzana; Kuleš, Maja.
Tehnike prikupljanja podataka. // Ekonomski vjesnik. 13 (2000) , 1 i 2; 97-106 (članak, znanstveni).
 
  Ostali radovi u drugim časopisima
 

1. MArković, Suzana; Mitrović, Srđan; Racz, ALeksandar.
MEASURING VISITORS’ PERCEPTIONSOF EXPERIENCE QUALITY IN CROATIAN WINE CELLARS1. // Horizons International Scientific Journal. 23 (2018) , 12; 409-419 (članak, ostalo).

2. Avelini Holjevac, Ivanka; Jelušić, Adriana; Marković, Suzana; Smolčić Jurdana, Dora.
Rezultati empirijskog istraživanja stavova turista o turističkoj ponudi Kvarnera i njegovih destinacija. // Tourism and Hospitality Management. 10 (2004) , 1; 9-52 (članak, ostalo).

3. Horvat, Jasna; Marković, Suzana; Perenčević, Mile.
E-Business i CAWI metoda istraživanja tržišta u turizmu. // Turizam. 49 (2001) , 2; 175-186 (članak, stručni).
 
  Plenarna izlaganja
 

1. Racz, Aleksandar; Marković, Suzana.
ENHANCING THE VISIBILITY AND ACCESSIBILITY OF ACADEMIC WORK IN THE DIGITAL ERA // »Visibility and accessibility of academic publishing in digital era« plenary session 2 nd International Scientific Conference HealthOnline 2018 PATIENT ENGAGEMENT IN THE DIGITAL ERA - 25. 1. 2018. Ljubljana / Starc, Andrej (ur.).
Ljubljana : Zdravstveni Fakultet Ljubljana, 2018. 154-170 (plenarno predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

2. Marković, Suzana.
SERVQUAL versus UNIQUAL: Student's Expectations and Perceptions in Croatian Higher Education // Conference Proceedings of 3rd Global Conference of Business & Economics / Gupta, Atul (ur.).
Amsterdam, Netherland, 2004. (plenarno predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

3. Marković, Suzana.
Measuring service quality in the hospitality industry: A multivariate statistical analysis // Congress proceedings of 17th biennial international congress - Tourism and Hospitality Industry 2004 - New Trends in Tourism and Hospitality Management / Ivanović, Zoran (ur.).
Opatija : University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija, 2004. 833-848 (plenarno predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

4. Marković, Suzana; Horvat, Jasna; Raspor, Sanja.
An application of SERVQUAL scale in health tourism sector: An exploratory study // Conference proceedings of International Conference Days of Turistica ENCUENTROS 2004 - Strategic Partnerships for the development of tourist destination.
Portorož, Slovenija : TURISTICA - Visoka škola za turizam, 2004. (plenarno predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

5. Smolčić Jurdana, Dora; Marković, Suzana.
Measurement Methods in Achieving Sustainable Tourism Development // Conference proceedings of International Conference - Evaluation of Business Environment for Tourist Services / Ineson, Elisabeth ; Ivanović, Zoran ; Novacka, Ludmila (ur.).
Bratislava, Slovačka : University of Economics in Bratislava, 2003. 188-190 (plenarno predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

6. Marković, Suzana.
Higher Education Quality Measurement: A Case Study in the Application of SERVQUAL // Congress proceedings of 16th biennial international congress - HOTEL & TOURISM 2002 - Human Capital, Culture and Quality in Tourism and Hospitality Industry / Stipetić, Vladimir (ur.).
Opatija : University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija, 2002. 141-160 (plenarno predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
 
  Znanstveni radovi u zbornicima skupova s međunar.rec.
 

1. Marković, Suzana; Raspor Janković, Sanja; Tuntev, Zoran; Mitrović, Srđan; Mijoč, Josipa.
How Visitors Experience Tourist Destinations? A Case Study of Croatia and Macedonia // 8th International Scientific Symposium Economy of Eastern Croatia – Vision and Growth / Leko Šimić, Mirna ; Crnković, Boris (ur.).
Osijek : Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Economics in Osijek, Croatia, 2019. 786-796 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

2. Gjurašić, Matina; Marković, Suzana; Horvat Jasna.
The impact of internal marketing on internal service quality in the hospitality industry. // .
54-67 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

3. Marković, Suzana; Horvat, Jasna; Mitrović, Srđan.
Measuring Wine and Food Festival Visitor's Personality Traits and Experiences // 7th International Scientific Symposium "Economy of Eastern Croatia - Vision and Growth" / Mašek Tonković, A. ; Crnković, B. (ur.).
Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, 2018. 831-837 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

4. Marković, Suzana; Racz, Aleksandar; Mijoč, Josipa.
Local Food Festival: Towards a Sustainable Food Tourism Experience // 7th International Scientific Symposium "Economy of Eastern Croatia - Vision and Growth" / Mašek Tonković, A. ; Crnković, B. (ur.).
Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, 2018. 839-844 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

5. Marković, Suzana; Raspor Janković, Sanja; Racz, Aleksandar Racz; Mitrović, Srđan.
EMPIRICAL VALIDATION OF DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS’ ROLE IN VISITOR EXPERIENCE:THE CASE OF ZAGREB CHRISTMAS MARKET // Tourism & Hospitality Industry 2018, Congress Proceedings, / Milohnić, I ; Smočić Jurdana, D. (ur.).
Opatija : University of Rijeka Faculty of Tourism and Hospitality Management Primorska 42, P.O.Box 97, 51410 Opatija, Croatia, 2018. 230-245 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

6. Gjurašić, Matina; Marković, Suzana.
Does internal marketing foster employee creativity in the hospitality industry? A conceptual approach // 4th International Scientific Conference - Tourism in Southern and Eastern Europe (ToSEE 2017) : proceedings / Marković, Suzana ; Smolčić Jurdana, Dora (ur.).
Opatija : University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, 2017. 183-198 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

7. Mijoč, Josipa; Marković, Suzana; Horvat, Jasna.
The Role of Local Authenticity in Forming Tourists' Intentions // Tourism and Creative Industries: Trends and Challenges / Marković, Suzana ; Smolčić Jurdana, Dora (ur.).
Opatija : University of Rijeka Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija, Croatia, 2017. 377-392 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

8. Lončarić, Dina; Lončarić, Damir; Marković, Suzana.
Health tourism, customer satisfaction and quality of life: The role of specialty hospitals // Sustainable Tourism, Economic Development and Quality of Life / Janković, Sandra ; Smolčić Jurdana, Dora (ur.).
Opatija : University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, 2015. 159-173 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

9. Marković, Suzana; Dorčić Jelena; Katušić, Goran.
Service Quality Measurement in Croatian Banking Sector: Application of SERVQUAL Model // Proceedings of the Management International Conference (MIC): Managing sustainable growth, Portorož, Slovenia / Gomezelj Omerzel, Doris ; Laporšek, Suzana (ur.).
Portorož, Slovenia : University of Primorska Faculty of Management, 2015. 209-218 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

10. Marković, Suzana; Dorčić, Jelena; Krnetić, Monika.
Visitor satisfaction and loyalty measurement of a local food festival: Application of FESTPERF scale // 3rd International Scientific Conference Tourism in Southern and Eastern Europe (ToSEE 2015) Sustainable Tourism, Economic Development and Quality Life / Ateljević, Irena ; Damijan, Jože ; Dwyer, Larry ; Gomezelj Omerzel, Doris ; Kavčić, Slavka ; Li, Gang ; Lončarić, Dina ; Marković, Suzana ; Maškarin Ribarić, Helga ; Nemec Rudež, Helena ; Sibila Lebe, Sonja ; Vodeb, Ksenija ; Žabkar, Vesna (ur.).
Opatija : Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, 2015. 183-196 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

11. Marković, Suzana; Dorčić, Jelena; Krnetić, Monika.
The influence of perceived quality on emotions and behavioral intentions in restaurants: Application of PLS-SEM // Proceedings of 24th CROMAR Congress : Marketing theory and practice - building bridges and fostering collaboration / Mihić, Mirela (ur.).
Split : University of Split, Faculty of Economics, 2015. 55-69 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

12. Marković, Suzana; Dorčić, Jelena; Pudić, Maria.
Analysis of the effect of festival quality on visitors’ satisfaction and behavioral intentions of the local food festiva // Proceedings of 6th Global Business Conference / Hair, Joe ; Krupka, Zoran, Vlašić, Goran (ur.).
Zagreb : Institut za inovacije, 2015. 136-146 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

13. Marković, Suzana; Dorčić, Jelena; Krnetić, Monika.
Customers’ expectations and perceptions of casino service quality in Croatia // SGEM2014 Conference Proceedings of International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social sciences and Arts (SGEM), Book 2, Volume 4.
Sofia, Bulgaria, 2014. 159-166 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

14. Marković, Suzana; Komšić, Jelena; Štifanić, Mihaela.
Measuring service quality in city restaurant settings using DINESERV scale // Recent Anvances in Business Management & Marketing.
WSEAS Press, 2013. 176-181 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

15. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Komšić, Jelena.
Museum service quality measurement using the HISTOQUAL model // Crisis - a Challenge of Sustainable Tourism Development?.
Rijeka : Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, 2013. 201-216 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

16. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Komšić, Jelena.
Guests's Expectations Measurement in the Croatian Restaurant Industry // Marketing in a Dynamic Environment - Academic and Practical Insights.
Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, 2013. 307-332 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

17. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Komšić, Jelena.
Mjerenje kvalitete usluga wellnessa: case study // Zbornik radova 13. međunarodnog simpozija o kvaliteti "Kvaliteta i društvena odgovornost".
Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2012. 571-584 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

18. Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Measuring customers' expectations: Gaining competitive advantages in restaurant industry // Conference proceedings of the 5th International Scientific Conference "Enterpreneurship and Macroeconomic Management: Reflections on the World in Turmoil".
Pula : University of Pula, Department of Economics and Tourism dr. Mijo Mirković, Pula, 2011. 1891-1917 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

19. Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Guests expectations in Croatian hotel industry: Factor and reliability analyses // Conference proceedings of 11th International Conference "Service sector in terms of changing environment".
Ohrid : University St. Kliment Ohridski, Bitola, Faculty of tourism and hospitality Ohrid, 2011. (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

20. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Dorčić, Jelena.
What are the key dimensions of restaurant service quality? An empirical study in the city restaurant settings // 1 st International Scientific Conference Tourism in South East Europe 2011 / Perć, Jože ; Čičić, Muris ; Janković, Sandra ; Sibla Lebe, Sonja ; Smolčić Jurdana, Dora ; Zins, Andreas (ur.).
Opatija : Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, 2011. 235-249 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

21. Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Sustainable tourism and wellness service quality: An empirical study of customers' expectations // Conference proceedings of the 2nd International Scientific Conference "Kowledge and business challenges of globalization in 2010".
Celje, Slovenia : Faculty of commercial and business sciences, Celje, 2010. 798-805 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

22. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Šegarić, Klaudio.
Customer satisfaction and customer loyalty measurement in hotel settings: an empirical analysis // Conference proceedings of the 20th Biennial International Congress "Tourism & Hospitality Industry 2010: New Trends in Tourism and Hospitality Management".
Opatija : Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, 2010. 125-137 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

23. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Bašan, Lorena.
Factor analysis of hotel guests perceptions: a conceptual and empirical research // zbornik konferencije.
(poster,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

24. Avelini Holjevac, Ivanka; Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Customer satisfaction measurement in hotel industry: Content analysis study // 4th International Scientific Conference "Planning for the future learning from the past: Contemporary Developments in Tourism, Travel & Hospitality".
Rhodes Island, Greece : University of Aegean, 2009. (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

25. Marković, Suzana; Raspor, Sanja, Šegarić, Klaudio.
Customer expectations measurement in the restaurant industry: application of DINESERV scale // Conference proceedings of the 1st International Scientific Conference "Knowledge and business challenges of globalisation".
Celje, Slovenia : Faculty of commercial and business sciences, Celje, 2009. 595-602 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

26. Maškarin, Helga; Marković, Suzana; Avelini Holjevac, Ivanka.
Job Satisfaction in Opatija's Restaurants: A Theoretical and Empirical Analysis // Enterprise in Transition / Crnjak Karanović, Biljana (ur.).
Split : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2005. 36-38 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

27. Horvat, Jasna; Marković, Suzana; Raspor, Sanja.
Service Quality Measurement in Health Tourism Sestor : an Exploratory Study // International Conference on Strategic Partnerships for the Development of Tourist Destinations : proceedings / Ambrož, Milan (ur.).
Portorož : Turistica, 2004. 50-51 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

28. Markovic, Suzana; Szentivanyiova, Miroslava.
E-Service Quality in E-Tourism Globalization: A Conceptual Framework // Tourism in the process of the European Integration and Globalization / Jan Orieška, PhD (ur.).
Bratislava, Slovačka : Faculty of Economics, University of Matej Bel Banska Bystrica, Slovačka, 2004. 116-120 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

29. Marković, Suzana; Szentivanyiova, Miroslava.
E-Service Quality in E-Tourism Globalization: A Conceptual Framework // Tourism in the process of the European integration and Globalization / Orieška, Jan (ur.).
Bratislava, Slovačka : Universita of Matey Bel Banska Bystrica, Faculty of Economics, Slovačka, 2004. 116-120 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

30. Smolčić Jurdana, Dora; Marković, Suzana.
Metode mjerenja u cilju održivog razvoja turizma // Evaluation od business environment for tourist services / Anna Sirotkova (ur.).
Bratislava, Slovakia : University of Economics in Bratislava, 2003. 188-190 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

31. Horvat, Jasna; Marković, Suzana; Perenčević, Mile.
CADAC Methods in Market Research // Information Technology interfaces / Kalpić, Damir ; Hljuz-Dobrić, Vesna (ur.).
Pula : SRCE niversity Computing Centre, University of Zagreb, 2001. 223-231 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

32. Marković, Suzana.
Zadovoljstvo gosta i kvaliteta usluga u zravstvenom turizmu: značaj i mjerenje // Zdravstveni turizam za 21. stoljeće / Rožanić, Igor (ur.).
Rijeka : Zambelli, Rijeka, 2000. 274-288 (međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

33. Marković, Suzana.
Measuring service quality in the hotel industry : an application of the servqual instrument // HOTEL 2000 / Perić, Jože (ur.).
Opatija : Fakultet za turistički i hotelski menadžment, 2000. 513-527 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

34. Marković, Suzana; Horvat, Jasna.
Conjoint analysis in marketing: implication for tourism research and practice // Tourism and Transition / Borković, Vesna (ur.).
Dubrovnik : Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik, 2000. 219-235 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

35. Marković, Suzana; Perić, Jože.
Messung von Dienstleistungqualitat im Tourismus mit Anwendung von SERVQUAL Model // International Tourism in the 21st Century / Ivanović, Zoran ; Novacka, Ludmila (ur.).
Bratislava : Faculty of Commerce Bratislav, 2000. 257-273 (poster,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

36. Marković, Suzana; Horvat, Jasna.
Customer satisfaction measurement // Economics and Ecology in Function of Tourism Development / Ivanović, Zoran ; Novacka, Ludmila (ur.).
Opatija : Fakultet za turistički i hotelski menadžment, 1999. 59-68 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).
 
  Radovi u zbornicima skupova bez recenzije
 

1. Horvat, Jasna; Marković, Suzana; Katavić, Sanda; Mikrut, Martina.
Using the World Wide Web in the Hospitality Industry // CARnet Users Conference 2001 : proceedings.
Zagreb : Croatian Academic Research Network, 2001. (predavanje,objavljeni rad,stručni).
 
  Sažeci u zbornicima skupova
 

1. Marković, Suzana; Mitrović, Srđan; Racz, Aleksandar.
Measuring Visitors’ Perceptions Of Experience Quality In Croatian Wine Cellars // XIV International > Scientific Conference on Service sector INSCOSES 2018.
Ohrid, Macedonia : XIV International > Scientific Conference on Service sector INSCOSES 2018, 2018. 35-35 (predavanje,međunarodna recenzija,znanstveni).

2. Racz, Aleksandar; Marković, Suzana; Jurčić Čulina, Ivana.
„Worthless papers” – bezvrijedni znanstveni radovi koje čitaju samo autor, urednik i recenzent, a ne citira nikad nitko // Knjiga sažetaka radova 17. konferencija medicinskih sestara i tehničara i 3. konferencija zdravstvenih profesija Obrazovanje i istraživanje za kvalitetnu zdravstvenu praksu.
zagreb : Zdravstveno veleučilište, 2018. 70-71 (predavanje,međunarodna recenzija,znanstveni).

3. Marković, Suzana; Dorčić, Jelena; Katušić, Goran.
Service quality measurement in Croatian banking sector : Application of SERVQUAL model // Management International Conference (MIC 2015) Managing sustainable growth : abstracts of the joint international conference / Žižmond, Egon ; Gomezelj Omerzel, Doris ; Laporšek, Suzana (ur.).
Koper : Faculty of Management, 2015. 149-149 (predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,znanstveni).

4. Marković, Suzana; Lončarić, Dina; Lončarić, Damir.
Service quality and customer satisfaction in the health care industry - Towards health tourism market // 13th IAPNM congress: Public, social and nonprofit marketing - Value creation and quality of life improvement / Mirna Leko Šimić (ur.).
Osijek : University of J, J.Strossmayer Osijek, Faculty of economics ; CROMAR ; IAPNM - International Association on Public and Nonprofit Marketing, 2014. 32-32 (predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,znanstveni).

5. Ivankovič, Gordana; Planinc, Tanja; Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Orel, Tina.
Service quality in hotels: The case of coastal spa hotels in Slovenia // Advances in Tourism Marketing Conference: Transforming experiences - Tourism marketing from both sides of the counter / Sonja Sibila Lebe (ur.).
Maribor : Multidisciplinary Research Institute Maribor, 2011. 66-68 (predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,znanstveni).

6. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Komšić, Jelena.
Who are wellness customers? An empirical study in the Croatian hotel industry // Advances in Tourism Marketing Conference: Transforming experiences - Tourism marketing from both sides of the counter ; Book of extended structured abstracts / Sonja Sibila Lebe (ur.).
Maribor : Multidisciplinary Research Institute Maribor, 2011. 97-98 (predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,znanstveni).

7. Marković, Suzana; Raspor, Sanja; Komšić, Jelena.
Service quality measurement in wellness tourism: An application of SERVQUAL scale // International Conference ENCUENTROS "Tourism and Quality of Life" - book of abstracts.
Portorož : Faculty of Tourism Studies - Turistica, 2010. 33-33 (predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,znanstveni).
 
  Disertacije
 

1. Marković, Suzana.
Mjerenje kvalitete usluga u hotelskoj industriji - atributivni pristup / doktorska disertacija.
Rijeka : Fakultet za turistički i hotelski menadžment Opatija, 12.02. 2003., 354 str. Voditelj: Avelini Holjevac, Ivanka.
 
  Magistarski radovi
 

1. Marković, Suzana.
Statistička analza odnosa kvalitete kadrova i kvalitet usluga u hotelijerstvu / magistarski rad.
Opatija : Hotelijerski fakultet Opatija, 23.02 1998, 202 str. Voditelj: Avelini Holjevac, Ivanka.
 
  Druge vrste radova
 

1. Racz, Aleksandar; Marković, Suzana.
Utjecaj novih tehnologija na vidljivost, dohvatljivost i citiranost znanstvenih radova, 2018. (sažeci u zbornicima skupova).

2. Baftiri, Đana; Suradnici: Marković Jureša, Suzana; Osmančević Katkić, Lejla.
Vodič za roditelje djece s ADHD poremećajem - Prikaz rada projekta "Savjetovalište za roditelje djece s ADHD poremećajem", 2013. (vodič).
 
  Vođenje disertacija, magistarskih i diplomskih radova
 

1. Raspor, Sanja.
Multivarijatna statistička analiza zadovoljstva klijenta u hotelskoj industriji / doktorska disertacija.
Opatija : Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, 18. 1. 2012., 314 str. Voditelj: Marković, Suzana.

2. Car Tomislav.
Statistička analiza kvalitete usluga wellnessa / magistarski rad.
Opatija : Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, 17.11. 2010, 175 str. Voditelj: Marković Suzana.

3. Raspor, Sanja.
Statistička analiza kvalitete usluga i zadovoljstva klijenta u hotelskoj industriji / magistarski rad.
Opatija : Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, 08.07. 2009., 258 str. Voditelj: Marković, Suzana.