Svjesnost nastavnika o poremećajima tečnosti govora (CROSBI ID 432969)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ivanović, Ana
Ana Leko Krhen
Ana Leko Krhen
hrvatski
Svjesnost nastavnika o poremećajima tečnosti govora
Poremećaji tečnosti govora vrlo su složeni poremećaji koji utječu na gotovo sve dimenzije života. Znanja, stavovi i uvjerenja nastavnika značajno utječu na znanja, stavove i uvjerenja učenika kojima predaju te time i na okruženje u kojem se nalazi učenik koji ima poremećaj tečnosti govora, na njegovu sliku o sebi i poremećaju te posredno i na njegove stavove prema komunikaciji, njegov socijalni život i akademski uspjeh. Cilj ovog istraživanja je istražiti osviještenost nastavnika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj o poremećajima tečnosti govora te utjecaja regije Republike Hrvatske u kojoj nastavnici rade, rada u razrednoj ili predmetnoj nastavi te prisutnosti stručnog suradnika – logopeda u školi u kojoj nastavnici rade na svjesnost nastavnika o poremećajima tečnosti govora. Za potrebe istraživanja kreirana je on-line anketa koja je provedena putem Google platforme, a kojom se ispitivala svjesnost nastavnika o poremećajima tečnosti govora, te njihovo znanje, stavovi i uvjerenja o poremećajima tečnosti govora. U istraživanju je sudjelovalo 262 nastavnika koji su podijeljeni u po 2 grupe s obzirom na regiju Republike Hrvatske u kojoj rade, na to rade li u razrednoj ili predmetnoj nastavi, te s obzirom na to ima li škola u kojoj rade zaposlenog stručnog suradnika – logopeda. Uzorak su činili nastavnici iz cijele Republike Hrvatske. Podaci dobiveni ovim istraživanjem obrađeni su neparametrijskim testiranjem i deskriptivnom analizom. Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna povezanost između svjesnosti nastavnika o poremećajima tečnosti govora i rada u razrednoj ili predmetnoj nastavi. Nastavnici koji rade u razrednoj nastavi imaju više znanja i pozitivnije stavove i uvjerenja o poremećajima tečnosti govora. Regija Republike Hrvatske u kojoj nastavnici rade kao i ima li škola u kojoj rade zaposlenog stručnog suradnika – logopeda ne utječu značajno na svjesnost, znanja, uvjerenja i stavove nastavnika o poremećajima tečnosti govora.
poremećaji tečnosti govora, mucanje, brzopletost, nastavnici, svjesnost
nije evidentirano
engleski
The teachers awareness of speech fluency disorders
nije evidentirano
speech fluency disorder, teacher, stuttering, cluttering, awareness
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
16.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb