Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Svjesnost nastavnika o poremećajima tečnosti govora (CROSBI ID 432969)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ivanović, Ana Svjesnost nastavnika o poremećajima tečnosti govora / Ana Leko Krhen (mentor); Ana Leko Krhen (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2019

Podaci o odgovornosti

Ivanović, Ana

Ana Leko Krhen

Ana Leko Krhen

hrvatski

Svjesnost nastavnika o poremećajima tečnosti govora

Poremećaji tečnosti govora vrlo su složeni poremećaji koji utječu na gotovo sve dimenzije života. Znanja, stavovi i uvjerenja nastavnika značajno utječu na znanja, stavove i uvjerenja učenika kojima predaju te time i na okruženje u kojem se nalazi učenik koji ima poremećaj tečnosti govora, na njegovu sliku o sebi i poremećaju te posredno i na njegove stavove prema komunikaciji, njegov socijalni život i akademski uspjeh. Cilj ovog istraživanja je istražiti osviještenost nastavnika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj o poremećajima tečnosti govora te utjecaja regije Republike Hrvatske u kojoj nastavnici rade, rada u razrednoj ili predmetnoj nastavi te prisutnosti stručnog suradnika – logopeda u školi u kojoj nastavnici rade na svjesnost nastavnika o poremećajima tečnosti govora. Za potrebe istraživanja kreirana je on-line anketa koja je provedena putem Google platforme, a kojom se ispitivala svjesnost nastavnika o poremećajima tečnosti govora, te njihovo znanje, stavovi i uvjerenja o poremećajima tečnosti govora. U istraživanju je sudjelovalo 262 nastavnika koji su podijeljeni u po 2 grupe s obzirom na regiju Republike Hrvatske u kojoj rade, na to rade li u razrednoj ili predmetnoj nastavi, te s obzirom na to ima li škola u kojoj rade zaposlenog stručnog suradnika – logopeda. Uzorak su činili nastavnici iz cijele Republike Hrvatske. Podaci dobiveni ovim istraživanjem obrađeni su neparametrijskim testiranjem i deskriptivnom analizom. Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna povezanost između svjesnosti nastavnika o poremećajima tečnosti govora i rada u razrednoj ili predmetnoj nastavi. Nastavnici koji rade u razrednoj nastavi imaju više znanja i pozitivnije stavove i uvjerenja o poremećajima tečnosti govora. Regija Republike Hrvatske u kojoj nastavnici rade kao i ima li škola u kojoj rade zaposlenog stručnog suradnika – logopeda ne utječu značajno na svjesnost, znanja, uvjerenja i stavove nastavnika o poremećajima tečnosti govora.

poremećaji tečnosti govora, mucanje, brzopletost, nastavnici, svjesnost

nije evidentirano

engleski

The teachers awareness of speech fluency disorders

nije evidentirano

speech fluency disorder, teacher, stuttering, cluttering, awareness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

16.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice