Od Eve do Laure, Dani hvarskog kazališta, 2003. Hvar, Split, Hrvatska (CROSBI ID 490059)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Gjurgjan, Ljiljana Ina
hrvatski
Od Eve do Laure, Dani hvarskog kazališta, 2003. Hvar, Split, Hrvatska
Rad polazi od teze da iako ženski likovi imaju značajnu, čak dominantnu ulogu na smislotvorbenoj ravni, uvid u žensku psihu i žensku sudbinu u Krležinu opusu je minimalan. U ekspresionističkoj fazi Krležina stvaralaštva, ženski likovi, estetizirani, idealizirani ili groteskni, bit će tek anima, dakle projekcija muške psihe. No, i u djelima nastalim potkraj druge dekade, koja se stilski odmiču od ekspresionizma, poput Gospode Glembajevih, pa i kasnijeg Filipa Latinovicza, ženski će likovi i dalje imati tek dijagnostičku funkciju u eksplikaciji muških trauma. Drugačije je jedino u drami U agoniji. Kroz fino iznijansiran dijalog, Krleža nam u toj drami pruža sugestivan uvid u psihu ženskog lika "koji na sceni doživljava sebe i svoju sudbinu". No, pitanje na koje kritika nije pokušala formulirati jasan odgovor, pitanje je čija je to sudbina. Radi li se doista o intimnoj sudbini žene ili je Laura tek metonimija jedne faze glembajevskog propadanja, prikazanog kroz lik žene, kao predominantno tragičnoga ili histeričnoga lika.
Eva; Laura; Krleža
nije evidentirano
engleski
From Eve to Laura
nije evidentirano
Eva; Laura; Krleža
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
30. Dani Hvarskoga kazališta. Hrvatska književnost, kazalište i avangarda dvadesetih godina 20. stoljeća
predavanje
08.05.2003-11.05.2003
Hvar, Hrvatska