Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju (CROSBI ID 338515)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Kuvač, Jelena Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju / Kovačević, Melita (mentor); Jelaska, Zrinka (neposredni voditelj). Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2004

Podaci o odgovornosti

Kuvač, Jelena

Kovačević, Melita

Jelaska, Zrinka

hrvatski

Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju

Sposobnost oblikovanja priče složena je jezično-spoznaja sposobnost koja se razvija postupno dugi niz godina. Različita su istraživanja primjenom različitih metoda ispitivanja na različitim uzorcima ispitanika potvrdila složenost te sposobnosti. Pripovijedanje na spoznajnom planu zahtijeva strukturiranje priče odnosno stvaranje početka, sredine i kraja, a na jezičnome planu dekontekstualiziranje jezika te jezično oblikovanje prethodno spoznajno strukturirane priče. U ovom se radu na temelju transverzalnoga ispitivanja predškolske djece od treće do šeste godine uredna jezično-govorna razvoja nastojala opisati struktura priče i jezično oblikovanje priče. Ta su obilježja određena analiziranjem vremenske i prostorne sastavnice priče i njihovim označavanjem na lokalnoj i globalnoj razini. Istraživanja potvrđuju da s porastom dobi djeca određenije i obavjesnije označavaju vrijeme i prostor priče te da je struktura priče sadržajno potpunija i redoslijedno pravilnija. Međutim, ova se obilježja ne pojavljuju kod sve petogodišnje i šestogodišnje djece što potvrđuje postojanje interindividualnih razlika unutar istih dobnih skupina ispitanika. S druge strane ovakvi podaci ide i u prilog istraživanjima koja određuju pripovijedanje kao složenu sposobnost koja se razvija postupno tijekom predškolskoga i školskoga razdoblja.

pripovijedanje; priča; jezik; spoznaja; prostorna sastavnica priče; vremenska sastavnica priče

nije evidentirano

engleski

Language and cognition in early child narration

nije evidentirano

narration; narrative; language; cognition; spatial component; temporal component

nije evidentirano

Podaci o izdanju

150

06.05.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija