Od Eve do Laure (CROSBI ID 497265)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Gjurgjan, Ljiljana Ina
hrvatski
Od Eve do Laure
Rad polazi od teze da iako ženski likovi imaju značajnu, čak dominantnu ulogu na smislotvorbenoj ravni, uvid u žensku psihu i žensku sudbinu u Krležinu opusu je minimalan. U ekspresionističkoj fazi Krležina stvaralaštva, ženski likovi, estetizirani, idealizirani ili groteskni, bit će tek anima, dakle projekcija muške psihe. No, i u djelima nastalim potkraj druge dekade, koja se stilski odmiču od ekspresionizma, poput Gospode Glembajevih, pa i kasnijeg Filipa Latinovicza, ženski će likovi i dalje imati tek dijagnostičku funkciju u eksplikaciji muških trauma. Drugačije je jedino u drami U agoniji. Kroz fino iznijansiran dijalog, Krleža nam u toj drami pruža sugestivan uvid u psihu ženskog lika "koji na sceni doživljava sebe i svoju sudbinu". No, pitanje na koje kritika nije pokušala formulirati jasan odgovor, pitanje je čija je to sudbina. Radi li se doista o intimnoj sudbini žene ili je Laura tek metonimija jedne faze glembajevskog propadanja, prikazanog kroz lik žene, kao predominantno tragičnoga ili histeričnoga lika.
ženski likovi; Krleža; Gospoda Glembajevi; Filip Latinovitz; U agoniji
nije evidentirano
engleski
From Eve to Laura
nije evidentirano
female characters; Krleža; The Glembaj Family; Filip Latinovitz; In agony
nije evidentirano
Podaci o prilogu
311-320.
2004.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nikola Batušić, Rafo Bogišić, Pavao Pavličić, Milan Moguš, Franjo Švelec, Josip Vončina
Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split
953-154-628-2
Podaci o skupu
30. Dani Hvarskoga kazališta. Hrvatska književnost, kazalište i avangarda dvadesetih godina 20. stoljeća
predavanje
08.05.2003-11.05.2003
Hvar, Hrvatska