Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Neka obilježja predjezične i rane jezične komunikacije u djece s perinatalnim oštećenjem mozga (CROSBI ID 500629)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Ljubešić, Marta ; Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja Neka obilježja predjezične i rane jezične komunikacije u djece s perinatalnim oštećenjem mozga // XIV. dani psihologije u Zadru : međunarodni znanstveno-stručni skup : sažeci radova = 14th Psychology Days in Zadar : international conference : abstracts / Adorić Ćubela, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.). Zadar, 2004. str. 78-78-x

Podaci o odgovornosti

Ljubešić, Marta ; Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja

hrvatski

Neka obilježja predjezične i rane jezične komunikacije u djece s perinatalnim oštećenjem mozga

U radu se prikazuju neki metodološki pristupi i prvi rezultati istraživanja provedenih u okviru projekta "Razvoj komunikacije i jezika u djece s ranim mozgovnim oštećenjem". Istraživanje je zamišljeno kao longitudinalno praćenje djece s dokazanim mozgovnim oštećenjima. Projektni je tim razradio istraživački protokol koji obuhvaća različite pretpostavke i obilježja jezično-govornoga razvoja. U radu se prikazuju metode i rezultati procjene kognitivnog statusa, obilježja komunikacije i početnog jezičnog razumijevanja i izražavanja u 9 ispitanika dobi od 2-3 godine (3 dvogodišnjaka, 3 dvoipogodišnjaka i 3 trogodišnjaka). Ispitanici pokazuju veliko raspršenje u pogledu svih ispitivanih varijabli mentalnog statusa, dostignute komunikacijske razine, kao i početnog jezičnog razvoja. Svi osim jednog ispitanika komuniciraju intencijski, dvoje nema razvijene vještine združene pažnje, a troje nije doseglo simboličku razinu nužnu za prijelaz iz predsimboličke u simboličku (jezičnu) komunikaciju. Osim velikih razlika među djecom uočena su i neka zajednička obilježja. To je prije svega uredan komunikacijski obrazac (iako dvoje djece na vrlo niskom razvojnom stupnju), te kod djece koja su dostigla jezičnu razinu značajni raskorak između razumijevanja i ekspresije. Svi oni znatno više razumiju negoli mogu izgovoriti. U prikazu rezultata naglasak će biti na usporedbi kognitivnih, komunikacijskih i jezičnih obilježja razvoja ispitane djece s perinatalnim mozgovnim oštećenjima.

komunikacija; jezik; rano mozgovno oštećenje

nije evidentirano

engleski

Some characteristics of pre-linguistic and early language communication in children with perinatal brain damage

nije evidentirano

communication; language; early language development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

78-78-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XIV. dani psihologije u Zadru : međunarodni znanstveno-stručni skup : sažeci radova = 14th Psychology Days in Zadar : international conference : abstracts

Adorić Ćubela, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan

Zadar:

953-99229-6-8

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveno-stručni skup "XIV Dani psihologije u Zadru"

predavanje

26.05.2004-29.05.2004

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija