Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Rano mozgovno oštećenje : što donosi/odnosi u razvoju jezika i govora? (CROSBI ID 504958)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja Rano mozgovno oštećenje : što donosi/odnosi u razvoju jezika i govora? // Peti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora : Knjiga sažetaka / Vuletić, Branko (ur.). Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2004. str. 47-48-x

Podaci o odgovornosti

Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja

hrvatski

Rano mozgovno oštećenje : što donosi/odnosi u razvoju jezika i govora?

Istraživanja jezičnoga razvoja djece s ranim mozgovnim oštećenjem pružaju nam mogućnosti dobivanja odgovora na vrlo važna pitanja koja se odnose na usvajanje jezika i njegovu neuralnu osnovu, a dobiveni odgovori važni su i u otkrivanju mehanizma i obrasca usvajanja jezika djece urednog jezičnog razvoja. U Laboratoriju za razvojnu neurolingvistiku provodi se program istraživanja ranog komunikacijskog i jezičnog razvoja u djece s ranim mozgovnim oštećenjem. Longitudinalnim praćenjem obuhvaćena su djeca u dobi od 2. mjeseca do 6. godine života s perinatalnim oštećenjem mozga, te njihovi vršnjaci urednoga razvoja. Dosadašnji rezultati upućuju na heterogenu skupinu djece kod koje tempo govorno-jezičnog razvoja pokazuje velike razlike u individualnim profilima - kako u segmentu ekspresije, tako i u razumijevanju jezika. Osim velikih razlika među ispitanicima postoje i zajednička obilježja ; uredan komunikacijski obrazac te velik nesrazmjer između jezičnoga razumijevanja i jezične porizvodnje. Premda većina djece s mozgovnim oštećenjem s vremenom napreduje i bez obzira na oporavak na kliničkoj razini, teško sustižu svoje vršnjake, . Naime, suptilne jezične teškoće svaki puta javljaju se pri svakom susretu s novim jezičnim i akademskim izazovima. Tako se u predškolsko doba u te djece očituju problemi fonološke obrade, kao i posljedično teškoće pri usvajanju čitanja i pisanja.

perinatalno oštećenje mozga; radna memorija; jezični razvoj; fonološki razvoj

nije evidentirano

engleski

Early brain damage : what does it bring in/take from speech and language development

nije evidentirano

perinatal brain damage; working memory; language development; phonological development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-48-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Peti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora : Knjiga sažetaka

Vuletić, Branko

Zagreb: Hrvatsko filološko društvo

953-7067-51-3

Podaci o skupu

Peti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora

predavanje

09.12.2004-11.12.2004

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija