Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Objektivna procjena glasa i somatske teškoće nastavnica i odgojiteljica (CROSBI ID 120465)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Farago, Emica ; Bonetti, Ana ; Bonetti, Luka Objektivna procjena glasa i somatske teškoće nastavnica i odgojiteljica // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 39 (2003), 2; 169-179

Podaci o odgovornosti

Farago, Emica ; Bonetti, Ana ; Bonetti, Luka

hrvatski

Objektivna procjena glasa i somatske teškoće nastavnica i odgojiteljica

U svrhu provjere pretpostavke da profesionalni život i pušenje ostavljaju trag na glasu i općem zdravlju žena vokalnih profesionalaca, za 31 nastavnicu i odgojiteljicu učinjena je objektivna procjena glasa, subjektivna procjena postojanja somatskih teškoća (upitnik o somatskim teškoćama, Goldman i sur., 1996)te njihova međunarodna usporedba. Statistička obrada provedena je pomoću programa Statistica for Windows 4.5. Vrijednosti akustičkih parametara glasa nastavnica i odgojiteljica pokazuju povišene perturbacije osnovnog laringealnog tona, njegovu pojačanu varijabilnost i visok indeks meke fonacije. Preko 50% ispitanica odgovorilo je da imaju ozbiljnih somatskih teškoća. Takođerj potvrđen je štetan utjecaj pušenja na kvalitetu glasa i njegova povezanost sa stupnjem izraženosti somatskih teškoća. Dobiveni rezultati ostavljaju dojam da su kod nastavnica i odgojiteljica općenito primjetljivije posljedice stresa, naprezanja i izostanka prakticiranja tehnika vokalne higijene i zdravog stila života.

vokalni profesionalci ; akustička analiza ; somatske teškoće

nije evidentirano

engleski

Objective Voice Assessment and Somatic Difficulties of Teachers and Kindergarten Teachers

nije evidentirano

vocal professionals ; acoustic analysis ; somatic problems

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39 (2)

2003.

169-179

objavljeno

1331-3010

1848-7734

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost