Uvođenje ISO 9001: 2000 sustava u agencije za istraživanje tržišta (CROSBI ID 515336)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Dumičić, Srđan ; Kunović, Vedran ; Dumičić, Ksenija
hrvatski
Uvođenje ISO 9001: 2000 sustava u agencije za istraživanje tržišta
Na početku prezentacije dan je kratak pregled definicije, uloge i povijesti ISO 9001 sustava. Agencija PULS uvela je ISO sustav s ciljem da standardizira i unaprijedi kvalitetu svih procesa i postupka vezanih uz provođenje istraživanja tržišta. Također je ocijenjeno da se dobiveni ISO 9001:2000 certifikat može koristiti za tržišno pozicioniranje i promociju PULS-a. Uz uvođenje ISO sustava provedene su i značajne organizacijske promjene. Postavljena je organizacijska struktura s prepoznatom osnovnom (istraživanja) i pratećim djelatnostima (financije, marketing, kvaliteta, ljudski potencijali). Uz to, u sektoru koji provodi istraživanja provedena je specijalizacija i podjela na odjele prema područjima rada. Za potrebe uvođenja ISO sustava razvijeno je vlastito softversko rješenje koje usmjerava i osigurava rad svih zaposlenih (posebno istraživača) u skladu s normom ISO 9001:2000. Softverski je podržano i upravljanje projektnom dokumentacijom, te komunikacija s klijentima i vanjskim suradnicima. Rješenje je bazirano na procesnom pristupu, koji zahtjeva norma, te unapređuje prodajno proizvodni proces (prodaja istraživanja, priprema, provođenje, analiza i obrada rezultata, izvještavanje) i razvojne projekte automatizacijom rada s dokumentacijom, standardizacijom interne i eksterne komunikacije te kontrolom pristupa dijelovima projekta u skladu s definiranim ovlastima svakog člana tima. Postojanje softvera za podršku rada prema ISO standardima pokazala se presudnom za uspješnu i brzu implementaciju sustava. Softver je bitno olakšao prihvaćanje sustava od strane istraživača PULS-a, a omogućava i jednostavne promjene pravila poslovanja izmjenom softvera ili integrirane dokumentacije te izradu izvještaja o radu. Nakon 8 mjeseci provedena je analiza korištenja rješenja te su prepoznata mjesta koja se mogu učiniti jednostavnijim za korištenje. Kroz to vrijeme definirani su novi zahtjevi za izvještavanje. Sve to je realizirano u novoj verziji programa. Uz to, omogućena je jednostavna promjena jezika koji se koristi u programu. Na kraju prezentacije nalazi se primjer korištenja opisanog sustava na procesu pripreme i praćenja ponuda.
quality management; ISO 9001: 2000 system; market research agencies
South-east European Marketing Research Presentation PowerPoint: CD-ROM, 052604- dumicic-kunovic-dumicic-implementing-iso-9001-syste. 40 slajdova)
engleski
Implementation of ISO 9001: 2000 system to market research agencies.
nije evidentirano
quality management; ISO 9001: 2000 system; market research agencies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2004.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
South-east European Marketing Research Conference- SEEMAR 04, Belgrade, 24-26. May
predavanje
24.05.2004-26.05.2004
Crna Gora; Beograd, Srbija