Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Garaže (CROSBI ID 34894)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Radić, Jure ; KIndij, Alex ; Mandić, Ana Garaže // Betonske konstrukcije 3 : građenje / Čandrlić, Vinko (ur.). Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada ; Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Andris ; SECON HDGK ; Hrvatsko društvo građevinskih konstruktora, 2007. str. 417-566

Podaci o odgovornosti

Radić, Jure ; KIndij, Alex ; Mandić, Ana

hrvatski

Garaže

Na dan 01.10.2007. godine u Republici Hrvatskoj bilo je registrirano 1.520.000 osobnih vozila, od čega samo u Zagrebačkoj županiji 436.000 osobnih vozila. Kada se pretpostavi da je za jedno vozilo potrebna parkirališna ploština od 12, 5 m2 jednostavno se mogu proračunati potrebne ploštine za parkiranje. Ukupna kopnena ploština Republike Hrvatske iznosi 56.542 km2 tako da parkirana vozila zauzimaju 0, 003 % ukupne ploštine. Grad Zagreb zauzima 641 km2 tako da parkirana vozila zauzimaju 0, 0085 % ploštine. Takve brojke i bez procjene troškova zemljišta vrlo upečatljivo ukazuju na potrebu spretnog rješenja i organizacije mirujućeg prometa u Republici Hrvatskoj. Garaže na jednostavan način omogućuju smanjenje potrebne ploštine za mirujući promet na prihvatljivu mjeru, posebice u gusto naseljenim gradskim područjima. U ovom poglavlju razrađeno je dimenzioniranje prometnog sustava za garaže i načini iskorištavanja parkirališnog prostora sa svim potrebnim procjenama potrebnog broja parkirališnih mjesta. Uz te podatke dane su i karakteristike i izmjere vozila i parkirališta. Posebna pažnja posvećena je projektiranju izbočina i udubina koje se moraju predvidjeti kod prelaska s ploče na rampu, projektiranju ulazno-izlazne opreme i pravilnog tlocrtnog rasporeda. Kako bi se lakše mogao odabrati način odvijanja prometa u garažama navedeni su primjeri rampi u pravcu, polurampi, spiralnih rampi i rampi na koje se može parkirati, kao i mehanički sustavi te potpuno automatske garaže. Obrađena su i sva djelovanja u garažama. Navedene su sve karakteristike prometnog djelovanja, horizontalnog i vertikalnog, temperaturnog djelovanja, habanja i specifičnih kemijskih i fizikalnih djelovanja. Posebno su obrađeni sustavi nadzemnih i podzemnih garaža. Tako su određeni osnovni uvjeti oblikovanja, vanjskog i unutarnjeg. Dani su zahtjevi za betonske ploče. Navedeni su i svi osnovni postupci izvedbe građevnih jama. Oprema i uređenje garaža navedeni su u posebnom poglavlju gdje su dane karakteristike i uvjeti za površine prometnica, sigurnosnih sustava, kontrole kretanja, sustava obračunavanja i naplate, vrata, ventilacije, odvođenja dima i sustava upozoravanja, osvjetljenja garaža, i ostale opreme. Uspoređeni su i troškovi izvedbe i cijena terena, a posebno su navedeni primjeri šteta koje se mogu javiti kod garaža. U zadnjem poglavlju dani su primjeri izvedenih garaža.

garaža, djelovanja, podzemne garaže, nadzemne garaže, oprema, troškovi, štete, primjeri izvedenih garaža

nije evidentirano

engleski

Garages

nije evidentirano

garage, loading, underground garage, overground garage, equipment, cost, damage, examples of constructed garages

nije evidentirano

Podaci o prilogu

417-566.

objavljeno

Podaci o knjizi

Betonske konstrukcije 3 : građenje

Čandrlić, Vinko

Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada ; Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Andris ; SECON HDGK ; Hrvatsko društvo građevinskih konstruktora

2007.

953-169-167-3

Povezanost rada

Građevinarstvo