Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Suvremeni urbani prometni sustav – ključni čimbenik održivog razvoja grada Rijeke i tangentne regije (CROSBI ID 534396)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Miloš, Ivan ; Maršanić, Robert ; Rafajac, Ozren Suvremeni urbani prometni sustav – ključni čimbenik održivog razvoja grada Rijeke i tangentne regije // Suvremeni promet / Rotim, Franko (ur.). 2008. str. 189-195

Podaci o odgovornosti

Miloš, Ivan ; Maršanić, Robert ; Rafajac, Ozren

hrvatski

Suvremeni urbani prometni sustav – ključni čimbenik održivog razvoja grada Rijeke i tangentne regije

Više nema nikakvih dvojbi da vrijeme jeftinih energenata i njihove dosadašnje količinske dostatnosti i raspoloživosti, predstavlja nepovratnu prošlost. Cijena sirove nafte je probila psihološku granicu od 100 $/barel već na početku 2008. godine, što je iznenadilo i ugledne europske i svjetske institucije za energetiku, čije su procjene ukazivale da će se ovaj čin dogoditi tek oko 2030. godine (cf. grafikon 1). Pored toga službeni statistički pokazatelji bilježe rapidni porast broja automobila koje pokreću motori s unutarnjim sagorijevanjem, čija intenzivna uporaba sve više ugrožava, ne samo održivi razvoj, nego i opstojnost zdravog života, osobito u većim i velikim urbanim sredinama, kao što su gradovi, među kojima je i grad Rijeka, sa svojim užim i širim funkcionalnim okruženjem. Sredinom sedamdesetih godina, prošloga stoljeća, započeto je mjerenje onečišćavanja zraka na području grada Rijeka i većih urbanih mjesta u njegovom bližem okruženju, što je bilo potaknuto početkom izgradnje većeg broja industrijskih pogona među kojima su, prerade sirove nafte i proizvodnja naftnih derivata te njihov transport, zauzimali važno mjesto. Početkom novog tisućljeća i stoljeća došlo je do intenzivnog razvoja gradskog i prigradskog prometa, čiju osnovicu čine cestovna motorna vozila koje pokreću motori s unutarnjim sagorijevanjem, odnosno koji koriste fosilna goriva kao pogonski energent, što je impliciralo drastično pogoršavanje ekoloških, sigurnosnih, prostornih, ekonomskih pa i socijalnih čimbenika života i održivog razvoja na tangiranom području. U novo-nastalim okolnostima pokrenuto je neformalno istraživanje uzroka i posljedica aktualnog stanja čiji su prvi rezultati pokazali da se učinkovito rješenje, detektirane problematike, treba i može pronaći u projektiranju i aplikaciji suvremenog sustava javnog urbanog prometa utemeljenog na vozilima koja ne koriste fosilna goriva, kao pokretačke energente. Prvi rezultati obavljenih simulacija, projektiranih rješenja, suvremenog prometnog sustava, pokazuju ne samo mogućnost rješavanja detektirane problematike održivog razvoja, nego i razvoja gospodarstva te cjelogodišnjeg urbanog i visoko profitnog turizma na tangiranom području, a što je prezentirano u ovome radu.

urbani promet; održivi razvoj; cjelogodišnji turizam; integracija prometnih grana; lebdeća željeznica; ekologija i ekonomija.

nije evidentirano

engleski

Contemporary Urban TRraffic System – Key Factor in Sustainable Development of City of Rijeka and its Tangible RegionEGION

nije evidentirano

urban traffic; sustainable development; whole-year tourism; integration of traffic fields; levitating railway; ecology and economy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

189-195.

2008.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremeni promet

Rotim, Franko

Zagreb: Hrvatsko znanstveno društvo za promet

0351-1898

Podaci o skupu

International Scientific Symposium Transport Systems 2008 (15 ; 2008)

predavanje

17.04.2008-18.04.2008

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport