Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika (CROSBI ID 349429)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šamo, Renata Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika / Vilke, Mirjana (mentor); Zagreb, Hrvatska, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2006

Podaci o odgovornosti

Šamo, Renata

Vilke, Mirjana

hrvatski

Analiza strategija čitanja uspješnih i manje uspješnih učenika engleskog kao stranog jezika

U središtu su rada strategije čitanja kao jedno od najvažnijih područja suvremenih teorijsko-istraživačkih bavljenja čitanjem, dok je u njemu opisano istraživanje provedeno da bi se analizirale strategije unutar skupine uspješnih i manje uspješnih čitatelja na uzorku tekstova napisanih na engleskom jeziku te utvrdilo postoji li bitna razlika u njihovoj primjeni. Nakon prvog uvodnog dijela, teorijski dio obuhvaća četiri poglavlja u kojima se najprije ističe kognitivni pristup čitanju s glavnim polazištima u teoriji obrade podataka i kognitivnoj teoriji učenja te prikaz osnovnih razina čitanja: prepoznavanja riječi, sintaktičke analize i razumijevanja teksta ; zatim se razmatraju mogućnosti utjecaja čitatelja i teksta na proces čitanja na stranom jeziku kao i sličnosti, odnosno razlike između čitanja na materinskom i stranom jeziku. Strategijska dimenzija čitanja naslov je poglavlja u kojemu se strategije čitanja promatraju u širem kontekstu učenja i poučavanja stranih jezika dok se teorijski dio rada zaključno bavi nekim važnim pitanjima istraživanja čitanja. Slijedi poglavlje u kojemu je detaljno opisano provedeno istraživanje. Podatci, prikupljani iz višestrukih izvora (standardizirani test engleskog jezika, cloze-testovi i verbalni protokoli), analizirani su kvantitativno i kvalitativno. Dobiveni rezultati nisu potvrdili prvu hipotezu - učenici koji duže uče engleski jezik bolji su čitatelji od onih koji ga kraće uče - a razlozi proizlaze iz (izvan)nastavnih uvjeta učenja. No, druga se hipoteza potvrdila jer su rezultati pokazali da se dobri čitatelji koriste s više različitih strategija i čine to znatno češće od onih manje uspješnih. Isti su rezultati također pridonijeli određenju identiteta čitatelja na stranom jeziku kao i razradi nekih metodoloških smjernica za buduća istraživanja interaktivnog procesa čitanja.

interaktivni proces čitanja; strategije čitanja; kognitivna teorija učenja; teorija učenja i poučavanja stranih jezika; dob kao čimbenik ranog učenja; identitet čitatelja na stranom jeziku; cloze test i verbalni protokoli kao mjerni instrumenti u istraživanju čitanja

nije evidentirano

engleski

Analysis of Reading Strategies Used by Good and Poor EFL Learners

nije evidentirano

interactive process of reading; reading strategies; cognitive learning theory; L2 acquisition theory; age factor; L2 reader identity; cloze test and verbal protocol as measurements in reading research

nije evidentirano

Podaci o izdanju

318

13.11.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija