Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja (CROSBI ID 539672)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja // XVI. Dani psihologije - sažetci radova / Vulić-Prtorić Anita (ur.). Zadar, 2008. str. 106-106

Podaci o odgovornosti

Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja

hrvatski

Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja

U radu će biti prikazan slučaj djeteta s pragmatičkim jezičnim poremećajem. Djeca s pragmatičkim jezičnim poremećajem pokazuju velika odstupanja u brojnim segmentima jezičnog i komunikacijskog razvoja. Kod te djece jezične poteškoće nisu toliko prisutne u formi jezika, nego u području sadržaja i jezične uporabe. Osim toga, oni pokazuju i poteškoće u socijalnim odnosima i ponašanju koje mogu nalikovati na poteškoće djece s autizmom. Premda se ovaj poremećaj najlakše prepoznaje s polaskom djeteta u školu kada treba udovoljiti određenim zahtjevima okoline (sjediti mirno, ne ometati drugu djecu dok slušaju, ne upadati u riječ i sl.), uz preduvjet poznavanja tijeka socio-kognitivnog razvoja, ovaj poremećaj se može prepoznati i pratiti još u predškolskome razdoblju. U Hrvatskoj još uvijek ne postoji razvijen sustav, a ni dovoljni broj stručnjaka koji bi ovaj poremećaj pravovremeno prepoznali te u skladu s tim i započeli intervenciju. U ovom radu se prikazuje dječak s pragmatičkim jezičnim poremećajem koji je praćen u okviru Kabineta za ranu komunikaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Dječak dolazi u Kabinet za ranu komunikaciju u dobi od 5 ; 4 godine. Nakon procjene je uključen u psihološku terapiju koja se sastoji od ojačavanja jezičnog razumijevanja i socijalne kognicije. Opisat će se obilježja njegovog kognitivnog, socio-kognitivnog, komunikacijskog i jezičnog funkcioniranja. Također će se opisati i obilježja terapijskih postupaka koje psiholog primjenjuje u radu s dječakom.

pragmatički jezični poremećaj; socijalna kognicija; terapija

nije evidentirano

engleski

How to encourage development of social cognition - case study

nije evidentirano

pragmatic disorder; social cognition; therapy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

106-106.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVI. Dani psihologije - sažetci radova

Vulić-Prtorić Anita

Zadar:

Podaci o skupu

XVI. Dani psihologije u Zadru

predavanje

28.05.2008-30.05.2008

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija