Uloga medija u predstavljanju, mijenjanju i kreiranju tradicije (CROSBI ID 37564)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jelinčić, Daniela Angelina ; Žuvela Bušnja, Ana
hrvatski
Uloga medija u predstavljanju, mijenjanju i kreiranju tradicije
Rad u okviru UNESCO-vih dokumenata definira koncepte tradicije, folklora odnosno neopipljive baštine te se fokusira na predstavljanje, promicanje i potrošnju oblika tradicijske kulture u medijima i kulturnim industrijama. Kroz primjere irskog glazbeno-plesnog fenomena Riverdance te hrvatskog Lada ukazuje na posljedice koje izloženost i adaptacije masovnim medijima imaju na autentičnost, značaj i očuvanje oblika tradicijske kulture i folklora. Primjeri su analizirani u odnosu na televiziju kao najsnažniji medij dostupan svima. Predstavljanje tradicijske kulture u medijima rad sagledava kroz tri osnovna aspekta: potrošnju kulture, promjenu kulture i promjenu publike. Prvi od tih aspekata služi kulturi, drugi je mijenja, dok je manipulacija publikom najopasniji pa čak i poguban aspekt medijske moći. Adekvatno znanje o vlastitoj kulturi jedina je cenzura koja može ublažiti odnosno spriječiti razaranje kulture u medijima.
kultura, mediji, kulturne industrije, kulturna potrošnja, tradicija, publika
nije evidentirano
engleski
The Role of the Media in Presenting, Changing and Creating the Tradition
nije evidentirano
culture, media, cultural industries, cultural consumption, tradition, audience
nije evidentirano
Podaci o prilogu
51-63.
objavljeno
Podaci o knjizi
Predstavljanje tradicijske kulture na sceni i u medijima
Muraj, Aleksandra ; Vitez, Zorica
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnološko društvo
2008.
978-953-6020-47-8