Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena odabranih statističkih metoda u ispitivanju karakteristika korištenja bankovnih usluga financijskog savjetovanja od strane poduzeća u Hrvatskoj. (CROSBI ID 762978)

Druge vrste radova | ostalo

Dumičić, Ksenija ; Kurnoga Živadinović, Nataša, Pavković, Anita ; Slipčević, Marko Primjena odabranih statističkih metoda u ispitivanju karakteristika korištenja bankovnih usluga financijskog savjetovanja od strane poduzeća u Hrvatskoj. // Serija članaka u nastajanju Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 06-04:1-26.. 2006.

Podaci o odgovornosti

Dumičić, Ksenija ; Kurnoga Živadinović, Nataša, Pavković, Anita ; Slipčević, Marko

hrvatski

Primjena odabranih statističkih metoda u ispitivanju karakteristika korištenja bankovnih usluga financijskog savjetovanja od strane poduzeća u Hrvatskoj.

naknade i sl.) su ključna poveznica banke i komitenta, ali danas sve više i opskrba uslugama iz područja trezora, trgovanja i likvidnosti baziranim na naknadama pruženih poduzećima su od strateškog značenja i za banku i poduzeća. Poslovna politika banaka, prema suvremenim načelima bankovnog menadžmenta ide u smjeru pružanja i ponude sve više financijskih proizvoda svojim komitentima odnosno pružanje i zadovoljavanje svih zahtijeva komitenata i zadržavanje komitenta. U tom smislu i poslovne banke nude savjetodavne usluge svojim komitentima da bi zadržale komitenta i pružili mu potpuni financijski servis (tzv. one-stop shop, full-service). Kvaliteta pruženih usluga diktira i potražnju komitenata za takvim uslugama pa osoba savjetnika treba posjedovati kvalitete kao što su: stručnost ili kompetentnost, kvalitetno savjetovanje – jasnost, dostupnost u svakom trenutku, poznavanje poduzeća, njegove djelatnosti, financijskih potreba, ovlaštenja o odlučivanju o naknadama, kamatnim stopama i drugim cijenama s obzirom na rejting komitenta, savjetovanje o ulaganju, odabiru proizvoda i usluge, sigurnosti i riziku i druge karakteristike koje će na najbolji način odgovarati naraslim zahtjevima komitenata. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi u kojoj mjeri hrvatska poduzeća koriste usluge financijskog savjetovanja od banke, te postoji li razlika između karakteristika poduzeća koja usluge koriste ili ne. Prema ovdje prezentiranoj anketi, može se rezimirati da nešto više od polovine istraživanih poduzeća koristi usluge financijskog savjetovanja, a najveći broj ispitanika uslugu koristi dva do tri puta godišnje. Pri tome ispitanici podjednako prihvaćaju savjetovanje u prostorima poduzeća ili banke. Najvažnije osobine financijskog savjetnika su: brza reakcija te pronalaženje rješenja i odgovora na bilo koji zahtjev, poznavanje djelatnosti poduzeća, te mogućnost kontakta sa savjetnikom i u vrijeme kad banka ne radi. Doprinos ovog istraživanja je ispitivanje hipoteze da se poduzeća koja koriste usluge financijskog savjetovanja u banci razlikuju po svojim karakteristikama od poduzeća koja ih ne koriste. Rezimirat će se samo glavni rezultati istraživanja. Pokazalo se da istraživana poduzeća koja imaju veći ukupan prihod češće koriste uslugu financijskog savjetovanja od banke. Obrazovanje i dob financijskih managera nemaju utjecaja na korištenje usluge financijskog savjetovanja, ali se manageri ženskog spola češće savjetuju. Financijska situacija u poduzeću također ima utjecaja, pa poduzeća sa boljom financijskom situacijom češće koriste uslugu financijskog savjetovanja. Nema povezanosti između korištenja usluge financijskog savjetovanja i izvozne orijentacije poduzeća (mjerene udjelom izvoza u ukupnom prihodu), ali postoji povezanost s veličinom tržišta. Tako, poduzeća koja pokrivaju veće tržište češće koriste uslugu financijskog savjetovanja. Na temelju ovih rezultata može se zaključiti da korištenje bankarske usluge financijskog savjetovanja pridonosi uspješnosti poduzeća, mjerenoj u terminima veličine ukupnog prihoda, financijske situacije u poduzeću (likvidnosti) i veličine tržišta koju poduzeće pokriva. Jedino sustavno kontinuirano informiranje i proaktivno praćenje novosti na financijskom tržištu može osigurati opstanak, zadržavanje pozicije, odnosno napredak poduzeća u turbulentnim vremenima domaćih pretvorbi, globalizacije tržišta te stoga i neminovnosti poniranja u pravila igre konkurencije internacionalnih razmjera. Autori rada planiraju u budućnosti pri stratifikaciji poduzeća uključiti dodatne kriterije, kako bi se provelo još sadržajnije istraživanje glede karakteristika poduzeća i korištenja savjetodavne funkcije banaka namijenjene poduzeću.

anketno istraživanje na uzorku poduzeća; procjena parametra; χ 2 test neovisnosti obilježja; t-test razlike

Rad je rezultat internog znanstvenog projekta Ekonomskog fakulteta u Zagrebu

engleski

Applying statistical methods in studying the characteristics of usage of corporate banking advisory services in Croatia

nije evidentirano

business survey; parameter estimation; χ 2 test of independence of variable; t-test for differences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Serija članaka u nastajanju Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 06-04:1-26.

2006.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Ekonomija