Konkurentsko okruženje, tržišna pozicija i izvori konkurentnosti u industriji tekstila i odjeće u Hrvatskoj (CROSBI ID 37824)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Anić, Ivan-Damir ; Rajh, Edo ; Teodorović, Ivan
hrvatski
Konkurentsko okruženje, tržišna pozicija i izvori konkurentnosti u industriji tekstila i odjeće u Hrvatskoj
Postojeća tržišna pozicija hrvatskih proizvođača u tekstilnoj i odjevnoj industriji može se ocijeniti kao nefokusirana i nezadovoljavajuća. Glavni je uzrok takve tržišne pozicije ograničenost resursa za potrebna tržišna istraživanja, a konačni su rezultat gubitak kupaca, umanjeni tržišni učinci i stalni pritisak menadžmenta na poboljšanje rezultata poslovanja u kratkome roku. Istraživanje i razvitak u drugom su planu. Strategije koje primjenjuju proizvođači u tekstilnoj i odjevnoj industriji nisu učinkovite. Potrebne su promjene da bi se poboljšala konkurentska pozicija i povećala učinkovitost poslovanja. Zbog relativno visoke cijene rada, hrvatska poduzeća ne mogu postići cjenovnu konkurentsku prednost, već bi se ona morala orijentirati na diferencijaciju u postizanju konkurentskih prednosti, zasnovanu na razvijanju vlastitoga proizvoda, vlastitih robnih marki, na promociji i učinkovitoj distribuciji. Proizvođači bi morali primjenjivati tehnološke inovacije i stvarati fleksibilne proizvodne sustave.
konkurentsko okruženje, tržišna pozicija, konkurentska prednost, industrija tekstila i odjeće
nije evidentirano
engleski
Competitive environment, market-based position and sources of competitive advantage in the Croatian textile and clothing industry
nije evidentirano
competivie environment, market-based position, competitive advantage, textile and clothing industry
nije evidentirano
Podaci o prilogu
103-120.
objavljeno
Podaci o knjizi
Ekonomski aspekti razvitka industrije tekstila i odjeće u Republici Hrvatskoj
Anić, Ivan-Damir ; Lovrinčević, Željko ; Rajh, Edo ; Teodorović, Ivan
Zagreb: Ekonomski institut Zagreb
2008.
978-953-6030-36-1