Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predjezična i rana jezična komunikacija: obilježja prijelaznog stadija u djece s perinatalnim oštećenjem mozga (CROSBI ID 149760)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ljubešić, Marta ; Cepanec, Maja ; Ivšac, Jasmina ; Šimleša, Sanja Predjezična i rana jezična komunikacija: obilježja prijelaznog stadija u djece s perinatalnim oštećenjem mozga // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (2009), 1; 15-30

Podaci o odgovornosti

Ljubešić, Marta ; Cepanec, Maja ; Ivšac, Jasmina ; Šimleša, Sanja

hrvatski

Predjezična i rana jezična komunikacija: obilježja prijelaznog stadija u djece s perinatalnim oštećenjem mozga

U istraživanju rane komunikacije uglavnom se naglasak stavlja na istraživanje jezičnog razvoja. Period predjezične komunikacije je sustavno zanemarivan. Cilj ovog istraživanja je stoga bio analizirati obilježja intencijske predjezične komunikacije u djece s perinatalnim oštećenjem mozga (klinička skupina) u usporedbi s obilježjima kontrolnih ispitanika u približno istom komunikacijskom razvojnom stadiju. Ispitanici su bili 11 djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga koji su imali uredan razvojni kvocijent, 5 djece s perinatalnim oštećenjem mozga koji su imali usporen kognitivni razvoj, te 5 djece bez dokazanih neurorazvojnih čimbenika rizika. Ispitani su u kasnoj predjezičnoj fazi, odnosno kriterij odabira ispitanika je bio definiran kao ispitna točka 6 mjeseci prije negoli dijete ovlada ekspresivnim vokabularom većim od 50 riječi. Procijenjeni su na varijablama koje se odnose na mentalnu dob, jezično razumijevanje, jezičnu ekspresiju te komunikacijske funkcije i komunikacijska sredstava. Rezultati pokazuju da ispitane skupine u različitoj kronološkoj dobi ulaze u jezičnu fazu komunikacijskog razvoja, a tome prethodi slična razina jezičnog razumijevanja. Nadalje, kliničke skupine u odnosu na kontolnu skupinu komuniciraju za manji broj svrha i jednostavnijim sredstvima. Rezultati upućuju na potrebu preusmjeravanja pažnje i istraživanja na stadij predjezičnog razvoja.

djeca s pre/perinatalnim ozljedama mozga; predjezična komunikacija; komunikacijske funkcije; komunikacijska sredstva

nije evidentirano

engleski

Prelinguistic and early linguistic communication: Features of transitional stage in children with perinatal brain lesions

nije evidentirano

children with pre/perinatal brain lesion; prelinguistic communication; communicative functions; communicative forms

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45 (1)

2009.

15-30

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost