Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Proračun prednapetog rebrastog nadvožnjaka prema različitim propisima i usporedba rezultata (CROSBI ID 357833)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ćurić, Tomislav Proračun prednapetog rebrastog nadvožnjaka prema različitim propisima i usporedba rezultata / Radić, Jure (mentor); Gordana Hrelja (neposredni voditelj). Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2008

Podaci o odgovornosti

Ćurić, Tomislav

Radić, Jure

Gordana Hrelja

hrvatski

Proračun prednapetog rebrastog nadvožnjaka prema različitim propisima i usporedba rezultata

Ovim diplomskim radom obrađuje se premoštenje autoceste cestovnim nadvožnjakom. Gledano situaciono autocesta i nadvožnjak križaju se pod kutem od 61°. Sukladno tome, uzimajući u obzir preglednost autoceste ispod nadvožnjaka i sigurnost cestovnog prometa na istoj kao optimalno riješenje izabran je kosi nadvožnjak. Nadvožnjak je ukupne dužine 69, 65 m, uzdužni nagib je 1, 46%, a poprečni 2, 5%. Ukupna širina mosta je 11, 60 m pri čemu je kolnik širok 7, 10 m. Uz kolnik na mostu imamo i dvije pješačke staze (pločnike) od 1, 0 m širine i prostor, odnosno širinu, potrebnu za smještanje zaštitnih ograda. U tlocrtu se most nalazi u pravcu. Konstrukcija nadvožnjaka je rebrasta razupora raspona 14, 80 + 27, 00 + 14, 80 m s prednapetim rasponskim rebrima. Visina rebara je promjenjiva i kreće se od 1, 10 m u sredini glavnog raspona i nad ležajevima na upornjacima do 1, 30 m na lokaciji iznad kosnika. Širina im je također promjenjiva i iznosi 1, 00-1, 08 m. Kosnici razupore promjenjivog su presjeka te su im dimenzije u peti 0, 10x0, 90m, a na spoju sa glavnim nosačima razupore iznose 1, 00x0, 90 m. Debljina ploče između glavnih rasponskih rebara u sredini iznosi 0, 35 m te se spušta na rebro na debljinu 0, 55 m. Debljina konzole uz rebro je 0, 55 m, a na kraju 0, 25 m. Glavna rasponska rebra razupore na lokaciji spoja s kosnicima i nad ležajnom gredom upornjaka povezana su poprečnim armiranobetonskim gredama. Prednapinjanje glavnih(uzdužnih) nosača je ostvareno sa šest simetrično raspoređenih kabela tipa 6815 sustava DYWIDAG u svakom nosaču. Upornjaci mosta te temelji kosnika razupore tlocrtno su postavljeni koso, a predviđa se izvedba iz armiranog betona. Pomoću programskog paketa SOFiSTiK na računalu je proveden statički i dinamički proračun. Proračun je proveden po prostornom modelu prednapetog roštilja. Razupora je modelirana tako da su oslonci na upornjacima elastomerni ležajevi definirani kao opruge a oslonci kosnika su zglobovi. Uzeta su opterećenja od vlastite težine, dodatnog stalnog opterećenja, sile prednapinjanja, pokretnog opterećenja, kočenja i pokretanja, puzanja i skupljanja, vjetra, temperature i potresa prema Europskim normama (EC), prema Njemačkim normama (DIN-Fachbericht) te prema Hrvatskim normama za opterećenje cestovnih mostova i pravilniku za PBAB. Dobiveni rezultati prema pojedinim navedenim normama u smislu veličina reznih sila, graničnog stanja nosivosti (potrebna armatura za armiranje i armatura za prednapinjanje), uporabljivosti(ograničenog naprezanja za savijanje sa uzdužnom silom, graničnog stanja rastlačenja, graničnog stanja deformacija) su međusobno uspoređeni te se dobio uvid u međusobne odnose pojedinih pokazatelja za ovaj tip mostovnih konstrukcija. Diplomski rad uključuje osnovne nacrte, te određene nacrte detalja nadvožnjaka.

nadvožnjak; predanpinjanje; proračun; norme

nije evidentirano

engleski

Prestressed overpass calculation according to different codes and result comparison

nije evidentirano

overpass; prestressing; calculation; codes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

158

23.10.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo