Idejni projekt čeličnog sandučastog mosta preko četiri raspona (CROSBI ID 357837)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ćuković, Ivan
Radić, Jure
Gordana Hrelja
hrvatski
Idejni projekt čeličnog sandučastog mosta preko četiri raspona
Diplomski rad sadrži proračun i osnovne nacrte čeličnog sandučastog mosta preko četiri raspona prema EUROCODE-u koji se nalazi na autocesti Zagreb – Sisak, a prelazi preko ranžirnog kolodvora. Čelični rasponski sklop mosta je kontinuirani sustav preko četiri polja čiji su rasponi: L = 63, 75 + 129, 0 + 132, 1 + 60, 25 m. Poprečni presjek rasponskog sklopa je sandučasti promjenjive visine h = 2, 750 – 5, 300 m. Visina glavnih nasača mijenja se po zakonu kvadratne parabole, a pri tome gornji rub nosača prati liniju nivelete. Tlocrtno je most u pravcu osim na kraju prema Zagrebu gdje od stacionaže 0 + 732, 81 započinje horizontalna krivina radijusa R = 300 m. Normalna širina kolnika iznosi 11, 35 m, a ukupna korisna širina između ograda je 12, 35 m, dok je ukupna širina preko vijenaca 13, 85 m. Hrptovi se nalaze na međusobnom razmaku od 6, 90 m. Gornji pojas sandučastog nosača čini čelična ortotropna ploča debljine lima 25 mm (u okolini srednjih 30 stupova mm), ukrućena zatvorenim rebrima na osnom razmaku 600 mm. Donji pojas također čini ortotropna ploča čija debljina varira između 30 i 70 mm ukrućena zatvorenim rebrima (5 rebara na dijelovima donjeg pojasa u vlaku, tj. 9 rebara na dijelovima u tlaku). Poprečni okviri predviđeni su na razmaku od 4 m, dok su poprečni spregovi predviđeni na svakom drugom poprečnom okviru, tj. na svakih 8 m. Sva uzdužna ukrućenja prolaze kontinuirano kroz hrptove poprečnih okvira. Nad ležajevima se izvode pune dijafragme debljine t = 30 mm dodatno ukrućene poprečnim rebrima. U dijafragmama se ostavljaju otvori za komunikaciju duž rasponskog sklopa unutar sanduka. Materijal kojim se izvodi konstrukcija je čelik S 355. Statički i dinamički proračun, kao i dimenzioniranje prema novim europskim normama za granično stanje nosivosti (GSN) i granično stanje uporabljivosti (GSU) provedeni su uz pomoć programskog paketa SOFISTIK. Konstrukcija je modelirana kao štapni nosač, a djelovanja na koja je proračunata su: vlastita težina, dodatno stalno opterećenje, faze izvedbe, prometno opterećenje, vjetar, temperatura i potres.
most; čelik; sandučasti poprečni presjek;
nije evidentirano
engleski
Preliminary design of steel box girder bridge across four spans
nije evidentirano
bridge; steel; box cross section
nije evidentirano
Podaci o izdanju
163.
23.10.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Građevinski fakultet, Zagreb
Zagreb