Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pokazni model slijednog sustava pravca i visine (CROSBI ID 751035)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Perić, Nedjeljko ; Petrović, Ivan ; Deur, Joško ; Božić, Ante ; Pavković, Danijel ; Barić, Miroslav Pokazni model slijednog sustava pravca i visine // FER. 1999.

Podaci o odgovornosti

Perić, Nedjeljko ; Petrović, Ivan ; Deur, Joško ; Božić, Ante ; Pavković, Danijel ; Barić, Miroslav

hrvatski

Pokazni model slijednog sustava pravca i visine

Pokazni model slijednog sustava pravca i visine, izrađen u demonstracijske i edukacijske svrhe, sastoji se od mehaničkoga sloga borbenog vozila pješaštva BVP M80 i novoizvedenog pogonskog sustava. Mehanički slog čini kupola s topom, koja je preuzeta s borbenog vozila i smještena na odgovarajuće postolje. Za gibanje kupole i topovske cijevi na kupolu su ugrađena dva servomotora, jedan za gibanje po pravcu a drugi za gibanje po visini. Prijenos momenta s osovina motora na kupolu odnosno topovsku cijev ostvaruje se preko prijenosnih mehanizama (reduktora). Servomotri se napajaju preko servouređaja koji se sastoje od tranzistorskog izmjenjivača s vektorskom regulacijom momenta motora. Nadređeni regulacijski krugovi brzine vrtnje i pozicije mehaničkoga sloga po pravcu i visini izvedeni su u PC računalu. Kao sučelje između upravljačkog PC računala i servouređaja koriste se akvizicijske kartice utaknute u ISA sabirnicu PC računala. Sustav upravljanja pokaznim slijednim sustavom izveden je tako da što vjernije odražava vladanje sustava na stvarnim borbenim vozilima, ali pruža i neke dodatne mogućnosti u smislu načina upravljanja. Naime, dok je na stvarnim borbenim vozilima izvedeno samo upravljanje po brzini vrtnje, na pokaznoj je maketi izvedeno i upravljanje po poziciji. Također je izvedena mogućnost zadavanja referentnih vrijednosti brzina/pozicija preko tipkovnice upravljačkog PC računala. Sinteza regulacijskih krugova brzine i pozicije provedena je primjenom optimuma dvostrukog odnosa. Sinteza je provedena na temelju prethodno postavljenoga matematičkog modela mehaničkoga sloga, kojemu su parametri određeni identifikacijom na temelju eksperimenata na stvarnom postrojenju. Sustav upravljanja provjeren je simulacijom na digitalnom računalu, a zatim i eksperimentalno na stvarnom postrojenju. Postignuti rezultati ukazuju da pokazni slijedni sustav pravca i visine zadovoljava zahtjeve koji se na njega postavljaju.

Pokazni model; slijedni sustav pravca i visine; mehanički slog; kupola oklopnog transportera; servomotor; upravljačko PC računalo; optimum dvostrukog odnosa

nije evidentirano

engleski

Laboratory model of the two-axis positioning and tracking system

nije evidentirano

Laboratory model; tracking and positioning servosystem; mechanical part; APC gun turret; servomotor; control PC computer; damping optimum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

FER

1999.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Elektrotehnika