Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja Dihotičkim testom riječi (CROSBI ID 567213)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Heđever, Mladen ; Bonetti, Ana ; Farago, Emica ; Sardelić, Senka Ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja Dihotičkim testom riječi. 2010

Podaci o odgovornosti

Heđever, Mladen ; Bonetti, Ana ; Farago, Emica ; Sardelić, Senka

hrvatski

Ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja Dihotičkim testom riječi

Ispitivanje poremećaje slušnog procesiranja (PSP) pomoću Dihotičkog testa riječi provedeno je kod učenika prva četiri razreda osnovne škole u sklopu projekta ''Poremećaji slušnog procesiranja kod osnovnoškolske djece''. PSP je senzorički poremećaj čiji uzrok nije oštećenje sluha ili kognitivnih funkcija. Kod poremećaja slušnog procesiranja postoje problemi prijenosa, organizacije, interpretacije i procesiranja pristiglih auditivnih informacija. PSP uključuje teškoće u različitim aspektima slušne percepcije, kao što su lokalizacija i lateralizacija zvukova, vremenski aspekti zvukova te poteškoće pri spektralnom slušanju. Istraživanje je provedeno s ciljem da se pomoću Dihotičkog test riječi (DTR-1)utvrdi kako učenici nižih razreda prepoznaju riječi s obzirom na dob. te postoji li povezanost između PSP i poteškoća u školskim aktivnostima. Sposobnost slušnog procesiranja ispitana je Dihotičkim testom riječi koji sadrži ukupno 36 parova različitih riječi (po 18 parova za svako uho). To je govorni test kojim se dvije različite riječi prezentiraju binauralno u isto vrijeme pri čemu se jedna riječ čuje se na jednom uhu a druga riječ istovremeno na suprotnom uhu. DTR-1 omogućuje procjenjivanje funkcije neuroloških veza auditornog sustava a može se koristiti i za procjenu dominantnost uha. Istraživanjem je obuhvaćeno 375 učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali dobru osjetljivost Testa prema dobi kao i povezanost teškoća u slušnom procesiranju s govorno-jezičnim sposobnostima, čitanjem, pisanjem i školskim uspjehom.

Poremećaji slušnog procesiranja; Dihotički test riječi; djeca osnovnoškolske dobi

nije evidentirano

engleski

Testing of auditory processing disorders with Dihotic Words test

nije evidentirano

Disorders of auditory processing; Dihotic Words test; children of primary school age

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

4. kongres hrvatskih logopeda: Logopedija i izazovi novog vremena

poster

22.09.2010-25.09.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija