Motivacijska uvjerenja u učenju materinskoga jezika i stranih jezika (CROSBI ID 169401)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rovan, Daria ; Jelić, Andrea-Beata
hrvatski
Motivacijska uvjerenja u učenju materinskoga jezika i stranih jezika
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana za učenje materinskoga jezika (hrvatski), prvoga stranog (engleski) te drugoga stranog jezika (francuski). Pritom smo htjeli utvrditi razlikuje li se razina motivacijskih uvjerenja u ovim predmetima te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s uspjehom u pojedinim predmetima. U istraživanju je sudjelovalo 98 gimnazijalaca ; oni su ispunjavali upitnik koji se sastojao od skala kojima su ispitivani samodjelotvornost, percepcija vrijednosti te ciljevi dostignuća, a prikupljene su i njihove ocjene. Rezultati istraživanja pokazuju da među pojedinim predmetima postoje značajne razlike za procjenu korisnosti i samodjelotvornosti, kao i za cilj ovladavanja izbjegavanjem. Najnepovoljniji sklop motivacijskih uvjerenja vezuje se uz francuski, a najpovoljniji uz engleski jezik. Obrasci povezanosti motivacijskih uvjerenja s uspjehom vrlo su slični za sve proučavane jezike, pri čemu se kao ključni prediktor uspjeha pokazala procjena samodjelotvornosti. Dobiveni rezultati mogu biti vrlo korisni za planiranje poučavanja, koje pozitivno pridonosi učeničkoj motivaciji za učenje jezika.
motivacija; učenje jezika; ciljevi postignuća; samodjelotvornost; percepcija vrijednosti
nije evidentirano
engleski
Motivational beliefs in mother tongue and foreign language learning
nije evidentirano
motivation; language learning; achievement goals; self-efficacy; perceived value
nije evidentirano
Podaci o izdanju
19 (4/5)
2010.
873-894
objavljeno
1330-0288
Povezanost rada
Psihologija, Filologija