Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi (CROSBI ID 363724)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Vickov, Gloria Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi / Mihaljević Djigunović, Jelena (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2001

Podaci o odgovornosti

Vickov, Gloria

Mihaljević Djigunović, Jelena

hrvatski

Vještina pisanja na materinskom i drugom jeziku u ranoj školskoj dobi

U razmatranju problematike uvođenja i razvijanja vještine pisanja na početku učenja engleskoga kao stranoga jezika u ranoj školskoj dobi, točnije: u dobi od šest i sedam godina, dakle u prvom razredu osnovne škole, zamjetno je postojanje dviju oprečnih teorijskih struja. Dok jedna uvođenje spomenute vještine odgađa za kasnije stadije učenja, u prvom redu zbog moguće interferencije materinskoga jezika, druga ga zagovara u ranoj školskoj dobi, na početku učenja engleskoga kao stranoga jezika. Upravo je potonji stav temelj našega rada, u sklopu kojega smo proveli istraživanje na uzorku splitskih prvoškolaca podijeljenih u dvije grupe: eksperimentalnu, koja obuhvaća prvaše koji uče engleski kao strani jezik u privatnoj jezičnoj školi, i kontrolnu, u kojoj su djeca koja ne uče ni jedan strani jezik. Stupanj usvojenosti vještine pisanja na hrvatskom kao materinskom jeziku za obje grupe ispitanika provjeravao se diktatima, što je napravljeno i na engleskom jeziku u eksperimentalnoj grupi. Statističkom obradbom pogrešaka u diktatima potvrdila se naša pretpostavka da pisanje na engleskom kao stranom jeziku u prvom razredu osnovne škole ne utječe negativno na razvijanje vještine pisanja na hrvatskom kao materinskom jeziku. Istraživanje je uputilo i na pozitivne stavove i motivaciju malih učenika za pisanje na engleskom, što dodatno opravdava uvođenje vještine pisanja na stranom, u ovom slučaju engleskom, jeziku u prvom razredu. Rad sadrži i prijedloge za nastavne postupke kojima bi se nastavnici mogli poslužiti u poučavanju djece početnom pisanju na engleskom.

razvijanje vještine pisanja; rana školska dob; hrvatski; engleski jezik

nije evidentirano

engleski

Developing writing skills in L1 and L2 at an early school age

nije evidentirano

developing writing skills; early school age; Croatian; Englishh

nije evidentirano

Podaci o izdanju

118

27.03.2001.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija