Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju (CROSBI ID 171347)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Radić, Željana ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Kovačević, Melita
hrvatski
Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju
U radu se analizira rječnička složenost dviju početnica kako bi se utvrdila njihova semantička zahtjevnost za početne čitače. Osim mjerenja leksičke gustoće i leksičke raznolikosti, posebni je naglasak stavljen na dječje pozna- vanje i uporabu niskočestotnih riječi koje se u njima nalaze. Problemati- zira se uloga tih riječi u početnicama te značenje koje one imaju za čitače početnike jer veliki broj niskočestotnih riječi u početnicama ne dovodi do značajnoga rječničkoga bogaćenja, a k tomu postavlja veliku prepreku pri postizanju razumijevanja pročitanoga. Prema raščlanjenoj građi dvaju po- četnica i ispitivanju u kojemu je sudjelovalo 158 učenika prvoga razreda, pokazalo se da su djeca izrazito bolja u uporabi niskočestotnih riječi, što im je omogućeno kontekstom, nego u objašnjavanju njihova značenja, ali rezul- tati pokazuju da ipak nisu dovoljno uspješna.
početnice; čitanje; leksički razvoj; niskočestotne riječi; značenje riječi
nije evidentirano
engleski
A textbook as facilitating or hindering factor of lexical development
nije evidentirano
textbooks; reading; lexical development; low-frequency words; word-meaning
nije evidentirano