Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju (CROSBI ID 171347)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Radić, Željana ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Kovačević, Melita Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju // Lahor, 1 (2010), 9; 43-59

Podaci o odgovornosti

Radić, Željana ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Kovačević, Melita

hrvatski

Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju

U radu se analizira rječnička složenost dviju početnica kako bi se utvrdila njihova semantička zahtjevnost za početne čitače. Osim mjerenja leksičke gustoće i leksičke raznolikosti, posebni je naglasak stavljen na dječje pozna- vanje i uporabu niskočestotnih riječi koje se u njima nalaze. Problemati- zira se uloga tih riječi u početnicama te značenje koje one imaju za čitače početnike jer veliki broj niskočestotnih riječi u početnicama ne dovodi do značajnoga rječničkoga bogaćenja, a k tomu postavlja veliku prepreku pri postizanju razumijevanja pročitanoga. Prema raščlanjenoj građi dvaju po- četnica i ispitivanju u kojemu je sudjelovalo 158 učenika prvoga razreda, pokazalo se da su djeca izrazito bolja u uporabi niskočestotnih riječi, što im je omogućeno kontekstom, nego u objašnjavanju njihova značenja, ali rezul- tati pokazuju da ipak nisu dovoljno uspješna.

početnice; čitanje; leksički razvoj; niskočestotne riječi; značenje riječi

nije evidentirano

engleski

A textbook as facilitating or hindering factor of lexical development

nije evidentirano

textbooks; reading; lexical development; low-frequency words; word-meaning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (9)

2010.

43-59

objavljeno

1846-2197

1848-4972

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice