Clothing colours and behaviour of pupils of primary school age (CROSBI ID 184785)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Parac-Osterman, Đurđica ; Hajsan-Dolinar, Vesna ; Glogar, Martinia Ira
engleski
Clothing colours and behaviour of pupils of primary school age
Mnoge znanstvene studije bave se odnosom boja i raspoloženja pojedinaca, posebice kod djece predškolske i školske dobi. U ovom radu u osam razrednih odjeljenja osnovnoškolskog uzrasta učenika razredne nastave u dobi od 7 do 11 godina bilježena je boja odjeće koju djeca najčešće nose. Osnovna svrha ovih istraživanja bila je, iako subjektivnom procjenom razredne nastavnice, dati odgovor na pitanje da li ton boje odjeće utječe na emocionalno ponašanje učenika i kako. Vrednovanje je provedeno u šest emocionalnih kategorija: ljut, zbunjen, pun energije, veseo, miran, bez emocija. Za svako razredno odjeljenje date su subjektivne ocjene utjecaja učestalosti boja odjeće (f) s pripadajućim emocionalnim opisom. Rezultati pokazuju da osnovne boje odjeće, crvena i plava, kod učenika u 1. i 2. razredu obuhvaćaju najveći broj pozitivnih emocionalnih doživljaja. Međutim, kod učenika trećeg razreda, uz crveni ton se uočava veza s emocijama „zbunjenost“ i nezainteresiranost. Nadalje, u četvrtom razredu nema učenika u kategoriji „bez emocija“ što se može pripisati sazrijevanju i ulasku u pubertet.
clothes colour; subjective evaluation of emotions; school age;
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano