Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poučavanje jezika putem Moodla (CROSBI ID 588157)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Bošnjak, Marija ; Cvikić, Lidija ; Kolaković, Zrinka Poučavanje jezika putem Moodla. 2012

Podaci o odgovornosti

Bošnjak, Marija ; Cvikić, Lidija ; Kolaković, Zrinka

hrvatski

Poučavanje jezika putem Moodla

Razvoj informacijskih i informacijsko- komunikacijskih tehnologija značajno je utjecao na učenje i poučavanje stranih jezika i doveo do sve veće popularnosti e-učenja. Takvo učenje omogućuje učenje i onih (tzv. malih jezika) jezika koji dosada nisu bili toliko zastupljeni, a polaznicima daje priliku da jezik uče kada i gdje to žele. Tako se od 2011. godine putem sustava Moodle može učiti i hrvatski kao ini jezik. Hrvatski internetski tečaj (HiT-1) prvi je e-tečaj hrvatskoga kao inoga jezika za početni stupanj u Hrvatskoj. Nastao je kao plod dugogodišnje uspješne suradnje Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatske matice iseljenika uz tehničku potporu Sveučilišnoga računskoga centra SRCE koji je za izradu tečaja prilagodio LMS sustav Moodle ugradnjom dvaju modula, modula za snimanje zvuka i modula za interaktivne igre, kako bi sustav što više odgovarao specifičnim potrebama učenja jezika. Tečaj HiT-1 u potpunosti se izvodi online, nastavni materijali izrađeni u sustavu organizirani su u sedam nastavnih cjelina koje se sastoje od 150 nastavnih aktivnosti za samostalno učenje za čije svladavanje polaznici imaju na raspolaganju ukupno 12 tjedana. Svaka se nastavna cjelina sastoji od polaznoga govorenoga i pisanoga teksta, često praćenoga animacijama, objašnjenja uz polazni tekst, gramatičkih objašnjenja s prijevodom na engleski i španjolski, leksičkih i gramatičkih zadataka, aktivnosti za uvježbavanje izgovora i aktivnosti za razvoj vještine slušanja, interaktivnih jezičnih igara poput vješala, križaljka, kvizova, domaćih zadaća, trojezičnoga rječnika s čestim oblicima riječi, aktivnosti za samoprocjenu znanja te kulturoloških informacija o Hrvatskoj. Osim toga u program e-tečaja HiT-1 uključeno je i 24 sata individualne nastave s e- lektoricama pomoću Skypea i Webinara kako bi polaznici što više mogli razvijati vještine govorenja i razgovaranja. Dosad su održana tri semestra HiT-a (probni tečaj od ožujka do lipnja 2011., jesenski semestar od rujna do prosinca 2011., zimski od siječnja do travnja 2012.), a četvrti je u tijeku. Polaznici dolaze iz svih dijelova svijeta: iz Perua, Venezuele, Argentine, Urugvaja, Ekvadora, SAD-a, Austrije, Njemačke, Belgije, Rusije, Švedske, Španjolske, Velike Britanije, Grčke, Južne Afrike i Australije. Dosadašnja su iskustva i rezultati polaznika pokazali da uporaba suvremene tehnologije može učinkovito zamijeniti klasičnu nastavu u razredu, da je jezik moguće učiti i naučiti i na ovaj način ta da i učitelji i polaznici imaju uloge drugačije od tradicionalnih jer e- učenje kao i e-poučavanje zahtijeva nove nastavne paradigme i metode.

poučvanje jezika ; hrvatski jezik ; hrvatski kao ini jezik ; e-učenje

nije evidentirano

engleski

Language Teaching in Moodle LMS

nije evidentirano

language teaching ; Croatian as L2 ; Croatian Language ; e-learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2012.

nije evidentirano

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Moodle Moot Hrvatska 2012

predavanje

13.06.2012-13.06.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija

Poveznice