Analiza knjižničnog poslovanja primjenom teorije redova čekanja (CROSBI ID 589917)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Marinović, Marija ; Orlić, Mandi
hrvatski
Analiza knjižničnog poslovanja primjenom teorije redova čekanja
Uvođenjem informacijske tehnologije u poslovanje, knjižnice su osuvremenile način rada i pružanje svojih usluga, omogućile su korisnicima kvalitetniji i brži pristup izvorima informacija i znanja. Međutim, na stalno prisutan problem, problem čekanja, proteklih je godina, imajući važnu ulogu u njegovu rješavanju, ukazala teorija redova čekanja. Cilj rada je prikazati primjenu teorije redova čekanja na knjižnično poslovanje, koja bi omogućila skraćivanje vremena čekanja za dobivanje usluge, rasterećenost uslužnoga mjesta te smanjila broj nezadovoljnih korisnika koji nisu uspjeli posuditi knjižničnu građu zbog nedostatnoga broja primjeraka. Istraživanjem, provedenim na konkretnome primjeru knjižnice tijekom 2010. godine, utvrđeni su pokazatelji intenziteta dolazaka i odlazaka korisnika, vrijeme čekanja na uslugu, broj zadovoljnih korisnika (koji su pronašli knjižničnu građu) i nezadovoljnih korisnika (koji nisu pronašli knjižničnu građu jer je već bila posuđena).
knjižnično poslovanje; knjižnica; knjižnična građa; redovi čekanja; pokazatelji redova čekanja
nije evidentirano
engleski
An analysis of library operation using the queueing theory
nije evidentirano
library operation; library; library materials; queues; queue indicators
nije evidentirano
Podaci o prilogu
669-677.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Društvo i tehnologija 2011.
Mario Plenković
Zagreb:
978-953-6226-22-1
Podaci o skupu
Društvo i tehnologija 2011
predavanje
28.06.2011-30.06.2011
Lovran, Hrvatska