Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika (CROSBI ID 377775)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Legac, Vladimir Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika / Mihaljević Djigunović, Jelena (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Legac, Vladimir

Mihaljević Djigunović, Jelena

hrvatski

Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika

U svome doktoratu Vladimir Legac istraživao je razlike između povezanosti afektivnih čimbenika straha od jezika u jednojezičnih i dvojezičnih učenika i uspješnosti u svladavanju jezične proizvodnje. Razmatrao je i njihov odnos sa strahom od jezika u različitim fazama učenja i uporabe stranoga jezika kao i njihovu povezanost s pet drugih afektivnih čimbenika. Rad je imao šest teorijskih poglavlja i jedno posvećeno vlastitom istraživanju. To poglavlje najprije daje opis faktorskom analizom nastale skale za mjerenje straha od jezika izvan razredne situacije. Slijedila je rasprava o nalazima istraživanja za svaku od ispitivanih varijabli po skupinama primjenom različitih statističkih postupaka. Većina dobivenih deskriptivnih i analitičkih nalaza pokazala je statistički značajnu razliku između dviju skupina i govore o nižem strahu od jezika u i izvan razredne situacije, nižem strahu od komunikacije i strahu od pisanja u dvojezičnih ispitanika kao i o nižem postotku zastupljenosti straha visokog intenzita u svim fazama učenja i uporabe jezika čime su potvrđene prve dvije polazne hipoteze. Treća je hipoteza bila djelomično ostvarena: dvojezični su učenici bili uspješniji u usmenoj jezičnoj proizvodnji, dok su u pisanoj bili uspješniji samo u slučaju prvog stranog jezika. Utvrđena je negativna povezanost između straha od jezika, straha od komunikacije, straha od pisanja i uspjeha u usmenoj i pisanoj jezičnoj proizvodnji i ocjene iz engleskog kao i pozitivna povezanost između intenziteta motivacije i kreativnosti i uspjeha u oba vida jezične proizvodnje.

strah od stranoga jezika; strah od pisanja; dvojezičnost; usmena i pisana jezična proizvodnja; sramežljivost; spremnost na komunikaciju; strah od komunikacije; intenzitet motivacije; kreativnost; uspjeh u učenju engleskoga kao stranog jezika

nije evidentirano

engleski

Language Anxiety and Language Production in Monolingual and Bilingual Students of English as a Foreign Language

nije evidentirano

foreign language anxiety; writing apprehension; bilingualism; language production; shyness; willingness to communicate; communication apprehension; intensity of motivation; creativity; achievement in learning English as a foreign language

nije evidentirano

Podaci o izdanju

358

27.06.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija