Djetetovo jezično znanje i obradivost jezičnih obavijesti: jesu li u suglasju? (CROSBI ID 479219)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kovačević, Melita
hrvatski
Djetetovo jezično znanje i obradivost jezičnih obavijesti: jesu li u suglasju?
Dijete urednoga jezičnoga razvoja osnovu materinskoga jezika usvoji u dobi od oko tri godine, međutim njegov se jezični razvoj nastavlja kroz osnovnoškolsko razdoblje. Tijekom toga razdoblja, povećanjem rječnika, usvajanjem složenijih sintaktičkih struktura te boljim snalaženjem u uporabi jezika s jedne strane te ovladavanjem velikim brojem jezičnih pravila i gramatičkih određenja s druge strane, postupno se uspostavlja ravnovjesje između jezičnoga znanja i znanja o jeziku. U ovome radu postavili smo si za cilj razmotriti neke poteškoće na koje dijete nailazi kada se susretne s pisanim jezikom tijekom svoga školovanja, posebice na njegovu početku. Oslanjajući se na spoznaje o jezičnome razvoju i dostupne nam podatke o usvajanju hrvatskoga te osobinama obrade jezičnih obavijesti, nastojat ćemo dati raščlambu prepreka na koje dijete nailazi i time pokazati koliko su tekstovi usmjereni prvenstveno na sadržaj koji žele predstaviti, a koliko se rukovode i poštuju sposobnost djece da tako izložene i oblikovane jezične obavijesti obrade.
jezična obrada; jezično znanje; sintaksa; semantika; obrazovanje; dječji razvoj
nije evidentirano
engleski
Child's language knowledge and the ability to process language information: are they in harmony?
nije evidentirano
language processing; language knowledge; syntax; semantics; education; child development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2000.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Primijenjena lingvistika u Hrvatskoj - izazovi na početku XXI. stoljeća
Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
Podaci o skupu
XIV. savjetovanje Primijenjena lingvistika u Hrvatskoj - izazovi na početku XXI. stoljeća
predavanje
19.05.2000-20.05.2000
Opatija, Hrvatska