Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Transformacija hrvatskih turističkih agencija u uvjetima društveno-ekonomskog i turističkog razvoja u 21. stoljeć (CROSBI ID 378293)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mihajlović, Iris Transformacija hrvatskih turističkih agencija u uvjetima društveno-ekonomskog i turističkog razvoja u 21. stoljeć / Dumičić, Ksenija (mentor); Dumičić, Ksenija (neposredni voditelj). Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2012

Podaci o odgovornosti

Mihajlović, Iris

Dumičić, Ksenija

Dumičić, Ksenija

hrvatski

Transformacija hrvatskih turističkih agencija u uvjetima društveno-ekonomskog i turističkog razvoja u 21. stoljeć

Globalizacija se može definirati kao proces povećanja geografskog obujma ekonomskih, socijalnih i političkih interakcija te snažno utječe na promjene u ekonomiji i društvu. Globalizacija ima snažan utjecaj na turistička kretanja. Informacijsko – komunikacijska tehnologija svojim je utjecajem promijenila sve aspekte života i poslovanja, pa tako ostvaruje utjecaj i na turistička kretanja. Globalizacija i informacijsko – komunikacijska tehnologija utječu na kvantitativno povećanje tržišta turističke potražnje, ali i na snažne strukturalne promjene istog tržišta. U Republici Hrvatskoj veliko značenje ima redovito praćenje najnovijih trendova u turizmu, kako bi se osigurala stalna prilagodba turističkih subjekata neprestanim promjenama. Na taj način omogućilo bi se zadržavanje i povećanje njihove konkurentnosti, koja ima velik utjecaj na gospodarstvo Republike Hrvatske u cjelini. Cilj doktorske disertacije je istražiti novu ulogu i mjesto turističkih agencija, posebice u svijetlu novih promjena globalizacije i snažnog utjecaja informacijsko – komunikacijske tehnologije na njihovo poslovanje. Drugim riječima, ova disertacija istražuje utjecaj globalizacije na turizam, društveno – ekonomskih promjena u turizmu i novih tehnoloških rješenja na ulogu i specijalizaciju na poslovanja subjekata turističkog posredovanja. U radu se analizira promjena odnosa turističkih agencija prema specijalizaciji poslovanja, razini intenzifikacije rada u turističkoj agenciji, te vjerojatnosti za napuštanje tradicionalno – klasičnog načina rada agencije uz prihvaćanje i primjenu suvremenih komunikacijskih tehnologija te pripadajućih organizacijskih kultura. Na temelju analize sekundarnih izvora literature identificirani su izvori promjena u području turizma, koji su korišteni kao smjernica za izradu primarnih istraživanja. U svrhu ispitivanja hipoteza provedena su dva primarna istraživanja. Prvo primarno istraživanje provedeno je metodom anketiranja na uzorku turističkih agencija u Republici Hrvatskoj, s ciljem istraživanja utjecaja specijalizacije i informacijsko – komunikacijske tehnologije na poslovanje turističkih agencija. Drugo primarno istraživanje provedeno je s ciljem istraživanja iste problematike, ali s aspekta turista u turističkoj destinaciji Dubrovnik. Disertacija ukazuje na važnost pravovremenog i adekvatnog odgovora na promjene koje proizlaze iz snažnog utjecaja globalizacije i informacijsko – komunikacijskih tehnologija. Rezultati istraživanja pokazali su kako je specijalizacija poslovanja, te primjena novih informacijsko – komunikacijskih tehnologija obvezna poluga koja osigurava opstanak turističkih agencija, te njihovu konkurentsku prednost.

turizam; turistička agencija; specijalizacija; globalizacija; informacijsko – komunikacijska tehnologija

nije evidentirano

engleski

TRANSFORMATION OF CROATIAN TOURIST AGENCIES IN CIRCUMSTANCES OF SOCIOECONOMIC AND TOURISM DEVELOPMENT IN 21st CENTURY

nije evidentirano

tourism; travel agency; specialisation; globalisation; information and communication technology

nije evidentirano

Podaci o izdanju

289

15.11.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija