Sintaktička obilježja narativnih sposobnosti djece predškolske i školske dobi (CROSBI ID 333522)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kuvač, Jelena
Kovačević, Melita
hrvatski
Sintaktička obilježja narativnih sposobnosti djece predškolske i školske dobi
Ovo istraživanje usmjerilo se na sintaktička obilježja narativnih sposobnosti djece predškolske i školske dobi. Zbog općenito malog broja istraživanja narativne sposobnosti u hrvatskome jeziku, te zbog nedovoljno jasno određenih obilježja narativne sposobnosti, analizirali smo kvantitativnu i kvalitativnu razinu osnovnih jezičnih obilježja. Dobiveni rezultati upućuju da je s porastom kronološke dobi prisutan pozitivan porast u kvantiteti i kvaliteti dječjih verbalnih iskaza. Teškoće koje se javljaju posljedica su nedovoljno razvijenog vokabulara, jezičnih i gramatičkih znanja potrebnih za sintaktičko organiziranje iskaza, o čemu prvenstveno ovisi sposobnost prepričavanja. Ovaj rad može poslužiti kao model za buduća opsežnija istraživanja jezičnog razvoja djece, a poteškoće koje se javljaju pri razumijevanju i ostvarivanju priče kod djece uredna jezičnog razvoja mogu biti dobrim pokazateljem poteškoća u pojedinim jezičnim sastavnicama.
naracija; sintaksa; usvajanje jezika; gramatička točnost; red riječi; MLU
nije evidentirano
engleski
Syntactic features of narrative abilities in preschool and school children
nije evidentirano
narration; syntax; language acquisition; grammatical accuracy; word order; MLU
nije evidentirano
Podaci o izdanju
49
13.10.2000.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb