Motivacija odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije (CROSBI ID 383930)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Balenović, Katica
Čurković-Kalebić, Sanja ; Mihaljević Djigunović, Jelena
hrvatski
Motivacija odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije
Rad se bavi istraživanjem motivacije odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije društva. Dosadašnja istraživanja motivacije za učenje stranih jezika u Hrvatskoj (Limić, Mihaljević Djigunović, Vilke-Pinter) provodila su se među školskom populacijom, i nisu bili zastupljeni odrasli učenici, te su i mjerni instrumenti koji su se primjenjivali bili prilagođeni mlađim učenicima. Upravo se iz tog razloga nametnula potreba za istraživanjem ove dobne skupine te izrada instrumenata koji bi na valjan i pouzdan način mogli izmjeriti njihovu orijentaciju (Gardner), tj. razloge učenja engleskog jezika u odrasloj dobi. Polazna pretpostavka je da se odrasli učenici odlučuju na učenje engleskog jezika zbog potrebe poznavanja istoga uvjetovanom društvenim promjenama u svim područjima života u okviru globalizacijskih procesa. Istraživanje je izvršeno na uzorku od 100 ispitanika polaznika tečaja engleskog jezika u dvije različite socio-ekonomske sredine (Gospić, Rijeka), odnosno zatvorenijemu manjem gradu i turističko-lučkom središtu, da bi se utvrdilo u kojoj mjeri dobivene orijentacije odražavaju suvremene globalizacijske procese u velikim i manjim sredinama. Istraživanje je pokazalo da kod odraslih učenika postoje četiri vrste orijentacija, tj. razloga pohađanja tečaja engleskog jezika: afektivno-kulturalna, komunikacijsko-integracijska, profesionalna i instrumentalno-tehnološka orijentacija. Kod ispitanika je najviše izražena afektivno-kulturalna orijentacija, zatim profesionalna i instrumentalno-tehnološka i na kraju komunikacijsko-integracijska orijentacija. Analizom potreba za učenjem engleskog jezika utvrđeno je da odrasli učenici pohađaju tečaj iz praktičnih razloga. Također je utvrđeno da se razlozi pohađanja tečaja bitno ne razlikuju u odnosu na sredinu u kojoj polaznici žive. Ovo se može povezati s tvrdnjom o važnosti i potrebi poznavanja engleskog jezika na što su utjecali globalizacijski procesi koji su u 20. stoljeću od engleskog jezika stvorili globalni jezik.
motivacija; odrasli učenici; engleski jezik; globalizacija
nije evidentirano
engleski
Motivation for Adult EFL Learners in the Context of Globalisation
nije evidentirano
motivation; adult students; English language; globalisation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
90
07.05.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zadru
Zadar