Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kategorija određenosti i neodređenosti u međujeziku hrvatskih osnovnoškolskih učenika engleskoga kao stranoga jezika (CROSBI ID 383947)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Balenović, Katica Kategorija određenosti i neodređenosti u međujeziku hrvatskih osnovnoškolskih učenika engleskoga kao stranoga jezika / Medved Krajnović, Marta (mentor); Zadar, Sveučilište u Zadru, . 2012

Podaci o odgovornosti

Balenović, Katica

Medved Krajnović, Marta

hrvatski

Kategorija određenosti i neodređenosti u međujeziku hrvatskih osnovnoškolskih učenika engleskoga kao stranoga jezika

Rad se bavi problematikom ovladavanja engleskim određenim i neodređenim članom tijekom osnovnoškolskog obrazovanja. U prvom dijelu rada iznose se teorijske odrednice ovladavanja inim jezikom, čimbenici koji na taj proces utječu te se objašnjava pojam međujezika. U ovom se dijelu također analiziraju pristupi članovima u gramatikama i udžbenicima engleskoga jezika namijenjenima osnovnoškolskim učenicima. Također se raspravlja o različitim pristupima usvajanju engleskih članova s posebnim osvrtom na njihovo ovladavanje među govornicima čiji prvi jezik nema člana. Rezultati istraživanja koje je provedeno u sklopu znanstveno-istraživačkog projekta MZOŠ-a iznose se u drugom dijelu rada. U istraživanju je longitudinalno praćen razvoj uporabe određenog i neodređenog člana u međujeziku dvije skupine hrvatskih osnovnoškolskih učenika koji uče engleski kao prvi strani jezik. Prva skupina uključuje učenike koji su s učenjem engleskog jezika počeli u četvrtom razredu, a druga skupina učenika počela je s učenjem engleskog jezika u prvom razredu. Izvršena je analiza transkripata govorne produkcije učenika na kraju tri uzastopne školske godine s posebnim naglaskom na uporabu članova. Rezultati istraživanja ukazuju na poteškoće koje učenici, izvorni govornici hrvatskoga jezika, imaju pri ovladavanju engleskim članovima. Istraživanje je potvrdilo hipotezu o fluktuaciji, tj. da učenici čiji materinski jezik nema člana tijekom osnovnoškolskog obrazovanja fluktuiraju u uporabi određenog i neodređenog člana.

ovladavanje inim jezikom; međujezik; određeni član; neodređeni član; hrvatski; engleski

nije evidentirano

engleski

Marker of definiteness and indefiniteness in the interlanguage of Croatian primary school EFL learners

nije evidentirano

second language acquisition; interlanguage; definite article; indefinite article; Croatian; English

nije evidentirano

Podaci o izdanju

223

27.06.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Zadru

Zadar

Povezanost rada

Filologija