Autorsko-fotografski koncept u dekonstrukciji medijskog spektakla (CROSBI ID 610274)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Periša, Mario
hrvatski
Autorsko-fotografski koncept u dekonstrukciji medijskog spektakla
U povijesnoj genezi fotografskih praksi autorstvo kao duhovno stvaralaštvo pokušavalo se oduprijeti kalupima reproducibilnosti, kako u naravi medija samoga po sebi, tako i medijskih kanala u kojima je prenašana poruka. Medijima (masmedijima) je fotografija došla kao“ naručena“, kao dokaz, jednostavno predočenje stvarnosti, kao vjerodostojnost onoga što je bilo ili što može biti. Zahvaljujući moći umnažanja i svojstvu imaginacije fotografije, čovjek zaboravlja da je sam stvorio te slike, nije u stanju dekodirat i kod slike i počinje halucinirati (Flusser). Ta činjenica pripomaže u stvaranju kapitala, a fotoaparat kao proizvod industrijske revolucije, pomaže u održavanju profita poglavito u sferi medijskog komuniciranja onih interesa i vrijednosti koje čine stvoreni sustav održivim. Zbog ljudske potrebe za iluzijom savršenog svijeta (izgubljenog raja) moguće je manipulirati činjenicama i predočavati stvarnost kao spektakl koji je dobio ulogu autokratske vladavine.
autorstvo; mediji; spektakl; fotografija
nije evidentirano
engleski
The Authorial-photographic Concept in the Deconstruction of the Media Spectacle
U povijesnoj genezi fotografskih praksi autorstvo kao duhovno stvaralaštvo pokušavalo se oduprijeti kalupima reproducibilnosti, kako u naravi medija samoga po sebi, tako i medijskih kanala u kojima je prenašana poruka. Medijima (masmedijima) je fotografija došla kao“ naručena“, kao dokaz, jednostavno predočenje stvarnosti, kao vjerodostojnost onoga što je bilo ili što može biti. Zahvaljujući moći umnažanja i svojstvu imaginacije fotografije, čovjek zaboravlja da je sam stvorio te slike, nije u stanju dekodirat i kod slike i počinje halucinirati (Flusser). Ta činjenica pripomaže u stvaranju kapitala, a fotoaparat kao proizvod industrijske revolucije, pomaže u održavanju profita poglavito u sferi medijskog komuniciranja onih interesa i vrijednosti koje čine stvoreni sustav održivim. Zbog ljudske potrebe za iluzijom savršenog svijeta (izgubljenog raja) moguće je manipulirati činjenicama i predočavati stvarnost kao spektakl koji je dobio ulogu autokratske vladavine.
Authorial; Deconstruction; Spectacle; photographic
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
84-84.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Philosophy of Media
Pavletić, livia
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo
978-953-56314-3-9
Podaci o skupu
Media & Public
predavanje
15.11.2013-17.11.2013
Dubrovnik, Hrvatska