Lakovjernost ili preposlušno praćenje predavačevih instrukcija (otkrivanje zaporke) (CROSBI ID 206958)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šolić, Krešimir ; Kralik, Kristina ; Ilakovac, Vesna ; Nenadić, Krešimir
hrvatski
Lakovjernost ili preposlušno praćenje predavačevih instrukcija (otkrivanje zaporke)
Važnost zaporke kao alata za potvrđivanje identiteta prilikom pristupanja raznim informacijsko komunikacijskim sustavima nije dovoljno prepoznata među korisnicima navedenih sustava. Iz tog razloga zlonamjerni napadač može, koristeći isprobane metode socijalnog inženjeringa, doznati zaporku te ju iskoristiti radi postizanja financijske koristi ili kompromitiranja korisnikovih osobnih ili poslovnih podataka. Cilj ovog pilot istraživanja je ispitati koliko su korisnici lakovjerni (u ovome istraživanju prvenstveno studenti), odnosno koliko će njih napisati svoju zaporku u sklopu anketiranja, te hoće li biti razlike između studenata elektrotehnike u usporedbi sa studentima medicine. Poražavajući postotak od čak 77% napisanih zaporki je alarmantan, no nažalost usporediv sa sličnim istraživanjima u inozemstvu. Očita je potreba za edukacijom i informiranjem korisnika raznih informacijsko komunikacijskih sustavima o važnosti čuvanja tajnosti svih vrsta pristupnih podataka (zaporka, pin, ključ, token …).
informacijska sigurnost ; korisnik ; kvaliteta zaporke ; sigurnost ; zaporka
nije evidentirano
engleski
Credulity towards lecturer’s instructions (password revealing)
nije evidentirano
information security ; password ; password quality ; security ; user
nije evidentirano