Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza utjecaja tla na aerodinamičke značajke krila primjenom metode noseće linije (CROSBI ID 390113)

Ocjenski rad | diplomski rad

Peruš, Irena Analiza utjecaja tla na aerodinamičke značajke krila primjenom metode noseće linije / Vrdoljak, Milan ; Horvatić, Davor (mentor); Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2014

Podaci o odgovornosti

Peruš, Irena

Vrdoljak, Milan ; Horvatić, Davor

hrvatski

Analiza utjecaja tla na aerodinamičke značajke krila primjenom metode noseće linije

U radu su prezentirani rezultati utjecaja tla na intenzitet cirkulacije, koeficijenta uzgona te koeficijenta induciranog otpora krila dobiveni primjenom modificirane metode noseće linije i metode zrcalne slike. Modificirana metoda noseće linije je proširenje Prandtlove metode noseće linije primjenjivo na krila složene geometrije. Takva metoda zamjenjuje trodimenzionalno krilo jednom nosećom linijom na kojoj su smješteni središnji dijelovi potkovičastih vrtloga koji zajedno čine jedan vezani vrtlog. Intenzitet cirkulacije se odreduje Biot-Savartovim zakonom na način da se u kontrolne točke postavljene na tri četvrtine tetive krila primjenjuje rubni uvjet tangencijalnog optjecanja. Tako odredeni intenzitet cirkulacije omogućuje izračun koeficijenta sile uzgona na mjestu noseće linije kao i inducirane brzine te s njom povezanog koeficijenta induciranog otpora. Načinjena je usporedbe ove metode sa Prandtlovom metodom, metodom vrtložne rešetke te eksperimentalnim rezultatima te se pokazalo da je metoda zadovoljavajuća. Problem utjecaja tla na aerodinamičke značajke krila rješava se uz rubni uvjet tangencijalnog strujanja uz tlo. Takav rubni uvjet omogućava da se utjecaj tla promatra kao utjecaj zrcalnog krila na realno krilo koje se nalazi na istoj udaljenosti od tla kao i realno krilo. Utjecaj tla se manifestira ponajprije preko smanjenja iznosa induciranog otpora, a potom i preko povečanja intenziteta cirkulacije oko krila te sile uzgona. Od svih geometrijskih značajki krila, dihedral, vitkost i suženje krila se pokazuju najbitnijima u analizi utjecaja tla što rezultira da se utjecaj tla ne moˇe promatrati kao jedinstvena funkcija udaljenosti krila od tla. Radi toga je uvedena mjera utjecaja tla na koeficijent uzgona i koeficijent induciranog otpora. Ona objedinjuje sve najvažnije geometrijske značajke te bezdimenzionalnu veličinu h/b koja predstavlja mjeru udaljenosti od tla. Pomoću nje je lako, uz poznatu geometriju krila, odrediti do koje visine će postojati utjecaj tla na aerodinamičke koeficijente krila. Pokazalo se ujedno da pri takvoj analizi treba uzeti u obzir i početnu vrijednost koeficijenta uzgona pod utjecajem tla te da treba fiksirati napadni kut pri kojem se radi analiza. Tako načinjena modificirana metoda noseće linije primjenjena u analizi utjecaja tla korištena je za odredivanje mjere utjecaja tla na konkretnu letjelicu složene geometrije.

modificirana metoda noseće linije; utjecaj tla; krilo složene geometrije

nije evidentirano

engleski

Analysis of the wing aerodynamic characteristics in ground effect with application of lifting line method

nije evidentirano

modified lifting line method; ground effect; complex geometry wing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

119

14.07.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Fizika, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika