Otvorenost hrvatskih arhiva prema odgojno- obrazovnom sustavu (CROSBI ID 616753)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Garić, Ana ; Stančić, Hrvoje
hrvatski
Otvorenost hrvatskih arhiva prema odgojno- obrazovnom sustavu
Autori polaze od činjenice da se arhivi u inozemstvu sve više otvaraju obrazovnom sustavu kako boljim povezivanjem i suradnjom tako i razvojem elektroničkih didaktičkih materijala. Zbog toga su autori proveli istraživanje u arhivima na nacionalnoj razini kojim su ispitali postojanje takvih aktivnosti i sadržaja u Hrvatskoj te ih usporedili s međunarodnim iskustvima. U istraživanju se ispitivalo postojanje politike otvorenosti prema odgojno-obrazovnom sustavu, osobni stavovi zaposlenika u arhivima te njihova motivacija za razvoj takvih aktivnosti i sadržaja. U istraživanju su sudjelovali i učenici viših razreda osnovnih škola te učitelji i nastavnici. Na temelju rezultata provedenog istraživanja autori zaključuju o trenutnom stanju razvijenosti didaktičkih aktivnosti i materijala te povezanosti arhiva i škola. Konačno, autori predlažu niz konkretnih mjera i postupaka koje bi arhivi mogli provoditi kako bi vrijedno gradivo učinili dostupnijim u elektroničkom obliku te tako zainteresirali sudionike odgojno-obrazovnog procesa na veće korištenje takvih sadržaja u nastavi. Međusobno povezivanje arhiva i odgojno-obrazovnih institucija može značajno pridonijeti osvješćivanju važnosti arhiva i arhivskoga gradiva, uključivanju u svjetske trendove suvremene arhivistike te razvoju arhivske pedagogije.
arhiv; arhivska pedagogija; arhivski pedagog; obrazovni potencijal arhiva; učenik
nije evidentirano
engleski
Openness of Croatian archives to educational system
nije evidentirano
archive; archival pedagogy; archival pedagogue; educational potential of archive; student
nije evidentirano
Podaci o prilogu
209-240.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
4. kongres hrvatskih arhivista
predavanje
22.10.2014-25.10.2014
Opatija, Hrvatska