Uloga humanoidnih robota u dijagnostici autizma djece predškolske dobi (CROSBI ID 393319)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Brdarić, Blanka
Ljubešić, Marta
Cepanec, Maja
hrvatski
Uloga humanoidnih robota u dijagnostici autizma djece predškolske dobi
Dijagnostika autizma kompliciran je i naporan proces, kako za kliničara, tako i za dijete s autizmom, budući da kliničar kroz dulje vrijeme mora promatrati i bilježiti određena djetetova socijalna ponašanja koja su karakteristična za kliničku sliku autizma. Bazira se na bihevioralnom profilu djeteta kojeg mora izraditi kliničar s dugogodišnjim iskustvom u radu s osobama s autizmom kako bi mogao djetetu postaviti dijagnozu autizma. Istraživači iz cijeloga svijeta razvijaju ideje kako ju olakšati, a jedna od njih je uvođenje socijalnog asistivnog robota kao sredstva koje bi kliničarima olakšalo njenu provedbu budući da se on pokazao korisnim u terapiji autizma. Socijalni asistivni robot bi zbog nekih svojih karakteristika mogao biti sposoban promatrati i bilježiti djetetova ponašanja brže i točnije nego kliničar, a cilj socijalne asistivne robotike kao grane znanosti je razviti robotov hardver i softver kako bi bio sposoban izvršiti ovaj zadatak. Socijalnom asistivnom robotikom bave se znanstvenici iz različitih područja znanosti, a razvija se u cijelom svijetu. U Republici Hrvatskoj pokrenut je pilot projekt Hrvatske zaklade za znanost naziva „Autism Diagnostic Observation with Robot Evaluator“ u kojem kliničari dvaju zagrebačkih fakulteta, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Fakulteta elektrotehnike i računarstva, pokušavaju razviti protokol za dijagnostiku autizma u predškolske djece u kojoj bi se upotrebljavali humanoidni roboti. U ovome radu opisana su prva klinička testiranja takvog humanoidnog robota, izneseni su dobiveni rezultati i navedene prednosti i nedostaci korištenja robota u dijagnostici autizma.
dijagnostika autizma; socijalna asistivna robotika; roboti u terapiji autizma; roboti u dijagnostici autizma; protokol za dijagnostiku autizma
nije evidentirano
engleski
The role of humanoid robots in the assessment of autism in preschool children
nije evidentirano
autism diagnostics; socially assistive robotics; robots for use in autism therapy; robots for use in diagnosing autism; autism diagnostic protocol
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
19.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb