Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga humanoidnih robota u dijagnostici autizma djece predškolske dobi (CROSBI ID 393319)

Ocjenski rad | diplomski rad

Brdarić, Blanka Uloga humanoidnih robota u dijagnostici autizma djece predškolske dobi / Ljubešić, Marta (mentor); Cepanec, Maja (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2014

Podaci o odgovornosti

Brdarić, Blanka

Ljubešić, Marta

Cepanec, Maja

hrvatski

Uloga humanoidnih robota u dijagnostici autizma djece predškolske dobi

Dijagnostika autizma kompliciran je i naporan proces, kako za kliničara, tako i za dijete s autizmom, budući da kliničar kroz dulje vrijeme mora promatrati i bilježiti određena djetetova socijalna ponašanja koja su karakteristična za kliničku sliku autizma. Bazira se na bihevioralnom profilu djeteta kojeg mora izraditi kliničar s dugogodišnjim iskustvom u radu s osobama s autizmom kako bi mogao djetetu postaviti dijagnozu autizma. Istraživači iz cijeloga svijeta razvijaju ideje kako ju olakšati, a jedna od njih je uvođenje socijalnog asistivnog robota kao sredstva koje bi kliničarima olakšalo njenu provedbu budući da se on pokazao korisnim u terapiji autizma. Socijalni asistivni robot bi zbog nekih svojih karakteristika mogao biti sposoban promatrati i bilježiti djetetova ponašanja brže i točnije nego kliničar, a cilj socijalne asistivne robotike kao grane znanosti je razviti robotov hardver i softver kako bi bio sposoban izvršiti ovaj zadatak. Socijalnom asistivnom robotikom bave se znanstvenici iz različitih područja znanosti, a razvija se u cijelom svijetu. U Republici Hrvatskoj pokrenut je pilot projekt Hrvatske zaklade za znanost naziva „Autism Diagnostic Observation with Robot Evaluator“ u kojem kliničari dvaju zagrebačkih fakulteta, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Fakulteta elektrotehnike i računarstva, pokušavaju razviti protokol za dijagnostiku autizma u predškolske djece u kojoj bi se upotrebljavali humanoidni roboti. U ovome radu opisana su prva klinička testiranja takvog humanoidnog robota, izneseni su dobiveni rezultati i navedene prednosti i nedostaci korištenja robota u dijagnostici autizma.

dijagnostika autizma; socijalna asistivna robotika; roboti u terapiji autizma; roboti u dijagnostici autizma; protokol za dijagnostiku autizma

nije evidentirano

engleski

The role of humanoid robots in the assessment of autism in preschool children

nije evidentirano

autism diagnostics; socially assistive robotics; robots for use in autism therapy; robots for use in diagnosing autism; autism diagnostic protocol

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44

19.09.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano