Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

„Discipliniranje“ ženskih/rodnih studija ili zazor od političnosti ? (CROSBI ID 53995)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Kašić, Biljana „Discipliniranje“ ženskih/rodnih studija ili zazor od političnosti ? // Obrazovanje, rod, građanski status / Duhaček, Daša ; Lončarević, Katarina ; Popović, Dragana (ur.). Beograd: Centar za studije roda i politike Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Beogradu, 2014. str. 3-15

Podaci o odgovornosti

Kašić, Biljana

hrvatski

„Discipliniranje“ ženskih/rodnih studija ili zazor od političnosti ?

Na predlošku slojevite analize mjesta obrazovanja o rodu i ženskostudijskim temama na sveučilištu u Hrvatskoj, te napose unutar akademske obrazovne zajednice, pokušat će se ukazati na osnovne prijepore s kojima se ženski/rodni studiji sučeljavaju danas. Ideja izlaganja je s jedne strane propitati smisao ovog obrazovanja kako za feminističku epistemologiju tako i za teorijske novosti u kritičkom spoznavanju, a s druge strane ukazati na zebnje koje suvremeni konteksti (rodno- normativni, neoliberalni, ideološki, kognitivni i dr.), a tiču se feminizma, spoznavanja i akademskog obrazovanja, proizvode i nagomilavaju. Dok kritičko spoznavanje nije tek rezultat edukacijskog htijenja ženskih/rodnih studija već ultimativni razlog njihova konstituiranja, bivanja i djelovanja, suvremeni politički diskursi o rodu i rodnoj nejednakosti impregnirani u normativne hegemonijske softvere utemeljene u upravljivosti (M. Foucault) i neoliberalnoj „rodnoj ekspertnosti“ djeluju u smjeru „discipliniranja“ i depolitizacije feminističkih znanja, što posljedično vodi ka rastakanju kritičnosti i kontaminaciji smisla ovog tipa obrazovanja. Iz tih razloga posebno će se demaskirati koncept političke korektnosti, odnosno tolerancije (W. Brown) u nekima od njegovih izvedbi, te pokušati reafirmirati ključne feminističke premise kao što su politika lokacije (b. hooks, T. Lauretis) artikulacija feminističkog subjekta, emancipacijska moć obrazovanja i borba protiv opresije (spoznajne, spolne i sl.). Aktivirajući subjektivnost kao feminističku poziciju i matricu ženskostudijskog obrazovanja u izlaganju će, uz promjene obrazovnih kurikula i kodova podučavanja na sveučilištu kao i proizvodnju akademske neuroze, posebno biti riječi o implikacijama neoliberalnih učinaka na modeliranje obrazovnih subjekata (R. Gill) u smjeru racionalizacije fleksibilne sebičnosti, kalkulabilnosti i 'neutralnosti' u pristupu kao efikasnih modusa prilagodbe akademskoj situaciji.

kritička spoznaja, ženski studiji, neoliberalno sveučilište, feministička pozicija

nije evidentirano

engleski

„Disciplining“ women's studies or annoyance toward politicality?

nije evidentirano

critical knowing, women's studies, neoliberal university, feminist position

nije evidentirano

Podaci o prilogu

3-15.

objavljeno

Podaci o knjizi

Obrazovanje, rod, građanski status

Duhaček, Daša ; Lončarević, Katarina ; Popović, Dragana

Beograd: Centar za studije roda i politike Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Beogradu

2014.

978-86-84031-60-2

Povezanost rada

Sociologija