Prilagodljivi tutorski sustav za e-učenje podržan dubinskom analizom podataka (CROSBI ID 404782)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Jugo, Igor
Kovačić, Božidar
hrvatski
Prilagodljivi tutorski sustav za e-učenje podržan dubinskom analizom podataka
Inteligentni tutorski sustavi su računalni sustavi za učenje, razvijeni s ciljem da omoguće tutorski model učenja, koji svoju visoku efikasnost temelji na potpunoj prilagodbi procesa učenja jednom učeniku. Inteligencija, odnosno prilagodljivost sustava promjenjivim potrebama i razini znanja učenika ostvaruje se različitim pristupima, primjerice implementacijom algoritama strojnog učenja ili dubinskom analizom podataka. Inteligentni tutorski sustavi većinom se razvijaju za dobro definirane domene znanja, kao što su matematika, fizika i druge. Međutim, postoje brojna područja koja nemaju dobro definirane strukture znanja, a potrebno ih je poučavati. Takva područja nazivaju se slabo definiranim domenama znanja. Pripremu procesa učenja u slabo definiranim domenama obavlja učitelj koji ga oblikuje prema vlastitom znanju i iskustvu, a realizira se putem implementirane inteligencije tutorskog sustava. Implementacijom metoda za dubinsku analizu podataka možemo u podacima o interakcijama korisnika sa sustavom otkriti korisne informacije, te ih pridodati postojećim mogućnostima sustava kako bi poboljšali njegovu učinkovitost. U ovom radu predložen je novi model postojećeg inteligentnog tutorskog sustava koji, primjenom metoda dubinske analize podataka, sugerira korisniku korake koji mu slijede u procesu učenja, s ciljem kreiranja učinkovitijeg puta kroz domenu znanja. Ključni dijelovi unaprijeđenog tutorskog sustava su podsustavi za komunikaciju s alatima za dubinsku analizu podataka, grupiranje korisnika i otkrivanje čestih i učinkovitih puteva kroz domenu znanja. Predloženi tutorski model sustava prikazuje sugestije korisniku na početku i na kraju procesa učenja u obliku poveznica prema pojmovima u domeni znanja koje je najbolje učiti prije, odnosno nakon odabranog pojma. Opisani model sustava implementiran je web aplikacijom nazvanom DITUS (Department of Informatics TUtoring System). Djelotvornost predloženog modela vrednovana je analizom rezultata kontrolne i eksperimentalne skupine.
inteligentni tutorski sustavi; e-učenje; dubinska analiza podataka; prilagodljivost sustava za e-učenje; otkrivanje uzoraka u sekvencama; razredovanje; sugestije
nije evidentirano
engleski
Adaptive tutoring e-learning system supported by data mining
nije evidentirano
Intelligent tutoring systems; e-learning; data mining; e-learning system adaptivity; sequential pattern mining; clustering; learning suggestions
nije evidentirano
Podaci o izdanju
188
07.06.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Rijeka